کتاب «درس‌های عاشورا» منتشر شد

جام جم آنلاین: کتاب «درس‌های عاشورا» گزیده بیانات رهبر انقلاب در خصوص درس‌های مکتب عاشورا از سوی موسسه فرهنگی حدیث لوح و قلم منتشر شد.

 به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مجموعه حاضر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره درس‌ها و عبرت‌های عاشورا است که به صورت موضوعی تدوین و بعد از نمایه‌زنی و تیتربندی مطالب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این کتاب یکی از آثار موضوعی استخراج شده از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف» ـ مشتمل بر تمامی بیانات رهبری از سال ۵۷ تا ۹۰ در مورد سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) است.

«درس‌های عاشورا» بیش از ۵۰ درس و عبرت از مکتب حسینی از جمله: تنوع و جاودانگی درس‌های عاشورا، وجوب قیام برای اصلاح جامعه اسلامی، لزوم شناخت وظیفه اصلی، انجام به موقع تکلیف، مقابله با جدایی دین از سیاست و سه ویژگی برجسته و تعیین‌کننده‌ابی عبدالله (علیه‌السلام) را شامل می‌شود.

در بخشی از کتاب و به نقل از خطبه‌ نماز جمعه رهبر انقلاب در عاشورای سال ۱۳۷۴ آمده است: «اگر این حادثه را دقیق در نظر بگیرید، شاید بشود گفت انسان می‌تواند در حرکت چند ماهه حضرت ابی‌عبدالله (علیه السلام) از آن روزی که از مدینه خارج شد و به طرف مکه آمد، تا آن روزی که در کربلا شربت گوارای شهادت نوشید، بیش از صد درس مهم برشمارد.

نخواستم بگویم هزارها درس؛ می‌شود گفت هزارها درس هست، ممکن است هر اشاره‌ی آن بزرگوار یک درس باشد. اما اینکه می‌گویم بیش از صد درس، یعنی اگر ما بخواهیم این کارها را مورد مداقه قرار دهیم، از آن می‌شود صد عنوان و سر فصل بدست آورد که هر کدام برای یک امت، برای یک تاریخ و یک کشور برای تربیت خود و اداره جامعه و قرب به خدا درس است.»

«درس‌های عاشورا» که اولین مجموعه موضوعی «آفتاب در مصاف» است در ۲۶۴ صفحه تهیه و در بهار سال جاری روانه کتابفروشی‌ها شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۹۷۵ – ۶۶۴۱۰۶۴۹ -۰۲۱ تماس حاصل و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir مکاتبه کنند. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.