کتاب «صنعت، معدن و تجارت از منظر برنامه پنجم توسعه» انتشار یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از انتشار یافتن کتاب بخش صنعت، معدن و تجارت از منظر برنامه پنجم توسعه خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از «شاتا»، سید علیرضا شجاعی افزود: این مجموعه با هدف تبیین تکالیف بخش صنعت‌، معدن و تجارت براساس قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور سهولت دسترسی و پیگیری تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی سالانه ستاد وزارت خانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه توسط مسئولان‌، مدیران و کارشناسان گردآوری شده است.

وی با تاکید بر این که برنامه‌های توسعه‌ای کشور در قالب برنامه‌های پنج ساله به عنوان یکی از اسناد بالا دستی، تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف کشور تعیین می‌کنند، گفت: سال اول برنامه پنج ساله پنجم با رویداد ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی مصادف شد که می‌تواند فرصت مناسبی برای اجرای ایده « مدیریت یکپارچه فرآیند تولید تا صادرات » را فراهم کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با احتساب سهم ۴۰ درصدی بخش صنعت‌، معدن و تجارت در فعالیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای کشور‌، توجه و اجرای دقیق تکالیف این بخش در برنامه پنجم توسعه بیش از پیش نمایان می‌شود.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، در بخشی از این کتاب سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتشار یافته است. مهدی غضنفری اجرای موفق برنامه پنجم را نیازمند ساختار یکپارچه در حوزه برنامه‌ریزی اعلام و بر ایجاد پورتالی در معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی با هدف مدیریت جریان اطلاعاتی و ایجاد پلی میان دستگاه‌ها تاکید کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.