کتاب کاریکاتورهای برگزیده ‘کامبیز درمبخش’در پاریس رونمایی می شود

‘کامبیز درمبخش’ روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:مسوولان انتشارات

‘لافن’ پاریس پس ازمشاهده آثارم که اسفند ماه گذشته در نگارخانه این شهر به نمایش گذاشته شد،پیشنهاد چاپ و انتشار این کتاب را ارایه کردند.

وی ادامه داد:انتشارات ‘لافن’ از قدیمی ترین و بزرگترین ناشران شهر پاریس است که این کتاب را در قطع بزرگ و با تیراژ بالای ۱۵ هزار نسخه منتشر می کند.

این هنرمند کاریکاتوریست توضیح داد:ازمیان بیش از ۱۵ هزار اثری که طی سال های فعالیت خود انجام داده ام ،بیش از۲۰۰ نمونه برتر شامل موضوع های مختلف فرهنگی ،هنری ، اجتماعی و سیاسی را دربرمی گیرد.

درمبخش آثار این کتاب را به دو صورت رنگی و سیاه وسفید عنوان کرد و گفت:تحقق این آرزو مثل هر هنرمند دیگری ،یکی ازبزرگترین آروزهایم بوده و در عرصه کارهنری نقطه عطفی محسوب می شود.

هنرمند پیشکسوت حوزه تجسمی و هنرهای تصویری ادامه داد:پیشتر در سال ۱۹۸۵ کتابی به نام ‘کتاب کامبیز’در ایتالیا منتشر شده بود که برنده جایزه بهترین کتاب کاریکاتور سال شد.اما به خاطر شمارگان پایین و معروف نبودن انتشاراتش به اهمیت این کتاب جدید نمی رسد.

به گفته درمبخش،این کتاب بدون هرگونه شرح و کلامی از سوی هنرمند است و مقدمه ای از سوی ناشر در ابتدای آن دارد.

این هنرمند که پیشتر به خاطر بیماری دربیمارستان بستری بود درباره وضعیت جسمی خود توضیح داد: اکنون در خانه استراحت می کنم ،اما همچنان تحت مداوا قراردارم.

برنده چندین جایزه معتبر بین المللی کاریکاتور گفت:البته همچنان در حال کار کردن و کشیدن کاریکاتور هستم، چرا که معتقدم بیکاری بیش از هر چیز بر سلامت جسم اثر می گذارد.

این هنرمند کاریکاتوریست با بیان اینکه هیچ انتظار و گله ای از کسی ندارم، افزود: هیچ کمک و حمایتی را دست اندرکاران امور هنری دراین مدت برایم انجام نداده اند و تمام هزینه های درمان را به طور شخصی پرداخت کردم.

وی ادامه داد: پیشتر به دلیل اینکه سنم بیش از ۵۰ سال بود،امکان بیمه شدن از سوی صندوق هنرمندان برایم فراهم نشد و از این رو از امکانات درمانی بهره مند نیستم.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۸۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.