کتاب ‘مفاتیح الحیات’ در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام مقدسی در ابتدای مراسم رونمایی از این کتاب گفت: در ابعاد اجتماعی، روایات متعددی وجود دارد که می تواند بصورت کتاب در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به نیازهای اجتماعی، در سال ۸۷ طرحی پیشنهادی برای تدوین کتاب ‘مفاتیح الحیات’ خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شد و در نهایت این کار با نظارت معظم له به سرانجام رسید.

این پژوهشگر و محقق دینی ادامه داد: موارد مندرج در این کتاب در پنج بخش به ساماندهی نهایی رسید و در نهایت از بیش از یکصد عنوان کتاب، روایات برای استفاده استخراج و سرانجام از میان شش هزار عنوان روایت انتخاب شده، دو هزار و ۵۰۰ روایت با نظارت آیت الله جوادی آملی در کتاب ‘مفاتیح الحیات’‌ گنجانده شد.

مدیر عامل بنیاد وحیانی اسلام نیز در این مراسم گفت: رسالت عالمان و محققان آن است تا نسبت به علوم اسلامی دقت داشته باشند و نسبت به میراث رسیده از عالمان در زمینه های مختلف به تحقیق و پژوهش بپردازند.

‘مرتضی واعظ آملی’ یادآور شد: همچنین عالمان زمان وظیفه دارند بر این میراث که از گذشتگان رسیده، بیافزایند و در راستای تعالی این علوم تلاش کنند.

مدیر عامل بنیاد وحیانی اسلام، با اشاره به تلاش های آیت الله جوادی آملی، تاکید کرد: کتاب ‘مفاتیح الحیات’، یکی از آثار مورد نیاز جامعه است و ایده انتشار این اثر با نگاه و توجه رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و مقدمه آن نیز با قلم معظم له به رشته تحریر درآمده است.

آیت الله استادی پژوهشگر دینی نیز در این مراسم گفت: طی هزار سال گذشته، عالمان همواره به فکر نیازهای جامعه بودند و براساس آنها، آثاری را به مردم ارائه کرده اند.

وی افزود: مردم نیازمند کتاب هایی هستند که در آنها به احکام دینی و لزوم رعایت مسایل اخلاقی اشاره شده است، و عالمان دینی نیز در هر دوره تاریخی این نیاز را برطرف کرده اند.

این دین پژوه تاکید کرد: علمای دینی، در مقابل بسیاری از کتاب های ضد دین هرگز ساکت نبوده و در قالب آثاری مستند، پاسخ شبه های مطرح شده در این زمینه را داده اند.

بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مصلای تهران برپا است.

فراهنگ ** ۱۹۸۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۲۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.