کرزای: انتخابات سال ۲۰۲۲ در موعد معین خود برگزار می‌شود

reuters-5.jpeg

رییس جمهوری افغانستان امروز (پنجشنبه) اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ به رغم تداوم حملات شبه‌نظامیان و خروج همزمان ناتو از افغانستان، در موعد معین خود برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حامد کرزای، رییس‌جمهور افغانستان در کنفرانس خبری در کاخ ریاست جمهوری خود در شهر کابل، گفت: انتخابات قطعا رخ خواهد داد. بروید و کاندیدای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. دوره ریاست جمهوری من حتما اگر یک روز تمدید شود، غیرقانونی نگریسته خواهد شد.

این در حالی است که دولت حامد کرزای به دنبال بررسی تغییر در تاریخ انتخابات به منظور اجتناب از تلاقی آن با خروج نیروهای ناتو در پایان سال ۲۰۲۲ از افغانستان بود. اما احزاب مخالف دولت خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ در زمان تعیین شده و بر اساس قانون اساسی شده‌اند.

حامد کرزای همچنین با حمله به رسانه‌های خارجی، آنها را متهم کرد که برای افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو، به رغم تعهدات بین‌المللی برای کمک‌های مالی و امنیتی به این کشور، سناریوی روز قیامت را ترسیم می‌کند.

اما وی تاکید کرد که جنگ رهبری آمریکا با شبه‌نظامیان از دید افغانستان موفق نخواهد بود، زیرا به جای آنکه با شبه‌نظامیان در کشورهای همسایه مقابله شود، تنها با آنها در روستاهای افغانستان مبارزه می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.