کرش: به تاشکند آمده‌ایم تا پیروز شویم

جام جم آنلاین: سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در آستانه دیدار فردای دوتیم خاطرنشان کردند مصصم اند از این گروه به جام جهانی صعود کنند.

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کرش در نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر ازبکستان گفت: از وضعیت بازیکنان تیم ملی راضی هستم البته ما وارد مرحله سخت و حساسی شده ایم ولی به تاشکند آمده‌ایم تا بجنگیم و در اولین بازی سه امتیاز را کسب کنیم. در واقع آمده‌ایم تا پیروز شویم.

کرش ادامه داد: دلیل حضورم اینجا به خاطر مرحله نهایی جام جهانی است. این مرحله بسیار سخت و سنگینی است. این مرحله برای تمام تیم ها، بازیکنان و مربیان بسیار سخت است. مرحله خاصی هست که از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار است و با توجه به این‌که این مسابقات در زمانی کوتاه برگزار می‌شود کار سخت تر هم خواهد بود.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه گفت: هشت بازی در زمانی کوتاه که برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است پیش رو داریم و بازی ما مقابل ازبکستان هم برای ما و هم برای آنها سخت است. چرا که ما پیروزی می‌خواهیم و ازبکها هم نمی‌خواهند در خانه مقابل ما بازنده باشند یا حتی مساوی بگیرند. به نظر من با توجه به نتایجی که ازبکستان در بازیهای گذشته‌اش گرفته، در این بازی شانس بیشتری برای برد دارد. ما می‌دانیم که ازبکستان تیم خوبی دارد و نتایج خوبی هم به دست آورده است اما ایران با بهترین واقعیت‌ها و بازیکنان در این دیدار به میدان خواهد رفت تا از بهترین‌هایش در این بازی استفاده کند. باز هم می‌گویم که با در نظر گرفتن تمام قابلیت‌های ازبکستان ما به اینجا آمده‌ایم که بجنگیم و بتوانیم بهترین بازی‌مان را انجام دهیم.

کرش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما تجربه مربیگری در تیمهای بزرگ دنیا را دارید اما در آسیا مربیگری نکرده‌اید نظرتان درباره فوتبال آسیا چیست؟ گفت: البته این تجربه سوم من در آسیااست. قبلا در امارات و ژاپن مربیگری کردم و تجربه کار کردن در آسیا را دارم. قطعا تفاوت‌های زیادی بین آسیا و اروپا هست که بیشتر در قسمت حرفه‌ای گری است که در همه جای دنیا وجود دارد. همه خواهان پیروزی در هر مسابقه‌ای هستند. این وجه اشتراک همه است تا نتایج لازم را از این مسابقات کسب کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره محرومیت ۵ بازیکن ازبکستان در بازی فردا هم گفت: مساله محرومیت پنج بازیکن ازبکستان را زیاد دنبال نمی‌کنیم و خیلی به آن اهمیت نمی‌دهیم. از اول هم بنای کار ما بر همین بود چرا که از این تعداد تنها دو بازیکن در ترکیب اصلی بودند و نبودن این پنج بازیکن در این دیدار تاثیر چندانی در این بازی نخواهد داشت. دوست و همکار من در تیم ازبکستان الان مطمئنم که یک سردرگمی دارد چرا که بدون این بازیکنان ژاپن را در خانه اش شکست داده و این می‌تواند مهم باشد.

خبرنگاری با اشاره به محرومیت ۵بازیکن ازبکستان درباره محرومان و مصدومان احتمالی ایران پرسید و ادامه داد آیا در اردوی ترکیه و ازبکستان با مشکلی روبه‌رو شدید که کرش در پاسخش گفت: باز هم می‌گویم محرومیت این پنج بازیکن از اهمیت زیادی برخوردار نیست چرا که این تیم رفت و ژاپن را یک بر صفر بدون بازیکنان اصلی شکست داد. همانطور که قبلا هم گفته ام این مسابقه بین دو تیم برگزار می‌شود و ما خیلی به نفرات فکر نمی‌کنیم. چیزی که اینجا در مورد ایران می‌توانم بگویم این است ایران کاملا آماده هست. اردوی خوبی داشتیم و بازیکنان ما هماهنگی کاملی دارند و آماده برگزاری این مسابقه هستند.

کرش در پاسخ به این سوال که ما شنیدیم شما از انتشار فهرست تیم ملی درسایت فدراسیون ازبکستان ناراحت شدید گفت: من ۳۳ سال تجربه فوتبال دارم و می‌خواهم یکی از این تجربیاتم را با شما در میان بگذارم. همه مسائلی که شما در مطبوعات و رسانه‌ها می‌خوانید و می‌بییند را باور نکنید. مساله دوم این است که بعد از این سالها یاد گرفته ام که در فوتبال نباید ناراحت شد. به خاطر این‌که در قرارداد من چیزی برای ناراحتی وجود ندارد. در نهایت می‌خواستم بگویم که خوشحالم هستم که اینجا هستم و برابر ازبکستان بازی خواهیم کرد.

آبراموف: ایران تیم قدرتمندی است اما ما برد می‌خواهیم

وادریم آبراموف سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان درنشست خبری پیش از دیدار ایران برابر ازبکستان گفت: با وجود اینکه می‌دانیم تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد اما همه تلاش ما این است که همه امتیازات این بازی خانگی را کسب کنیم. البته با توجه به شرایط آب و هوایی و بازی اولی که در تاشکند داشتیم تلاش کردیم مراحل آماده سازی تیم را در تاشکند پیگیری کنیم و در حال حاضر شرایط خیلی خوبی داریم.

سرمربی تیم ملی ازبکستان ادامه داد: اولین بازی خود را در ورزشگاه خانگی برگزار می کنیم و می توانیم با حمایت هوادارانمان به یک پیروزی خوب دست پیدا کنیم. ما برای این دیدار آماده ایم و هدفمان این است که در خانه سه امتیاز بگیریم. اما دوست دارم در این کنفرانس به این نکته اشاره کنم که خیلی خوشحالیم که در این مرحله حضور داریم اما مشکل ما این است که تا این مرحله می آییم اما نمی توانیم از آن عبور کنیم. ما همیشه در این مرحله مشکل داریم و امیدوارم بتوانیم این بار با کمک بازیکنان و هوادارانمان از این مرحله نیز عبور کنیم و به جام جهانی صعود کنیم تا مردم ازبکستان خوشحال شوند.

آبراموف در مورد غیبت چند بازیکنان تیم ملی فوتبال گفت: درست است که ما چند بازیکن اصلی مان را در اختیار نداریم اما بازیکنان جوانانی داریم که می توانند در این دیدار برای ما به میدان بروند. این بهترین فرصت است تا به این بازیکنان فرصت بدهیم تا تجربه کسب کنند و من به بازیکنان جوانم ایمان دارم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در پاسخ به این سوال یک خبرنگار ایرانی که پرسیده بود می توانید ایران را شکست دهید گفت: من فقط می توانم در مورد تیم خودم صحبت کنم. آن چیزی که مشخص است شرایط تیم ما خوب است و می توانیم تیم ملی ایران را شکست دهیم.

 آبراموف در سوال دیگری درباره اینکه نقاط ضعف و قوت تیم ملی فوتبال ایران را چطور ارزیابی می کند گفت: می دانم که ایران بازیکنان باتجربه ای دارند که در خط میانی بازی می کنند. ضمن اینکه بازیکنان آنها در خط دفاعی نیز عملکر خوبی دارند. ایران تیم قدرتمندی است با این حال هدف ما پیروزی در این دیدار است و کاملا برای رسیدن به این هدف آماده هستیم.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۱۴ خرداد در ورزشگاه جار تاشکند برگزار خواهد شد.


 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.