کرفس از بروز و رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند

“کرفس” خاصیت ضدسرطانی بسیار خوبی دارد؛به طوری که مواد موجود در آب این نوع سبزی،می تواند از بروز و رشد سلول های سرطانی در بدن پیشگیری کند.

نریمان سعادتی، متخصص تغذیه درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:تاکنون اثر بسیاری از انواع گیاهان به ویژه سبزی ها در پیشگیری یا کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری ها و نارسایی ها شناخته شده است،با این وجود،غذاهای حاوی مواد گیاهی همچنان جایگاه خوبی در رژیم غذایی روزانه بیشتر مردم ندارند.

وی با بیان اینکه در بین مواد گیاهی،”کرفس” خاصیت های بسیار زیادی دارد،اظهار داشت: در واقع “کرفس” حاوی املاح و ویتامین ها و مواد ارزشمند دیگری است که در تنظیم برخی از فعالیت های بدن،همچون حفظ تعادل اسید و قلیا نقش موثری دارد.

سعادتی گفت:برگ و ساقه “کرفس” حاوی ویتامین های مهمی همچون A و B و C هستند که علاوه بر اینکه طعم معطری را به بسیاری از غذاها می بخشد؛بلکه در پیشگیری از بروز برخی از نارسایی ها و بیماری ها موثر است.

این متخصص تغذیه تاکید کرد:”کرفس” خاصیت ضدسرطانی بسیار خوبی دارد به طوری که مواد موجود درآب این نوع سبزی می تواند از بروز و رشد سلول های سرطانی در بدن پیشگیری کند.

وی یادآور شد؛در واقع “کرفس” حاوی ترکیبات موثری همچون اسید فونولیک است که عمل نوعی هورمون را که در رشد و نمو تومورهای سرطانی نقش عمده دارد؛خنثی کرده و از این طریق از بروز یا پیشرفت سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

سعادتی گفت:علاوه بر موارد فوق،گیاه “کرفس” حاوی آنتی اکسیدان های قوی و بسیار خوبی است که از طریق پیشگیری یا کاهش اثر رادیکال های آزاد در سطح بدن،خطر آسیب و صدمه یا رشد بیش از اندازه سلول ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

وی خاطرنشان کرد:”کرفس” به عنوان یک سبزی ارزشمند و پرخاصیت،اثرات بسیار خوبی در پیشگیری از بیماری ها و نارسایی های مختلف دارد و اثر آن در پیشگیری از بروز برخی از سرطان ها اثبات شده است؛به همین علت “کرفس” باید جایگاه بهتری در برنامه غذایی عموم مردم داشته باشد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.