کره‌شمالی ۴ پناهنده بازگردانده شده از چین را اعدام کرد

هم‌اکنون شش اردوگاه زندانیان سیاسی در کره‌شمالی وجود دارد که در آن‌ها ۲۰۰ هزار زندانی در حبس به سر می برند. اطلاعات در خصوص پناهندگان کره‌شمالی توسط یک منبع در این کشور به دست آمده است.

یک فعال سیاسی کره‌شمالی اظهار داشت: کره‌شمالی چهار پناهنده را که چین آن‌ها را بازگردانده بود، در ملاءعام اعدام کرد و ۴۰ پناهنده دیگر را به زندان فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین طی ماه‌های اخیر ۴۴ پناهنده کره‌شمالی را که به این کشور فرار کرده بودند، به کره‌شمالی بازگرداند.

رئیس انجمن روشنفکران کره‌شمالی مستقر در سئول اظهار داشت: چهار تن از این پناهندگان اعدام شدند و ۴۰ تن دیگر به اردوگاه زندانیان سیاسی فرستاده شدند.

به گفته وی هم‌اکنون شش اردوگاه زندانیان سیاسی در کره‌شمالی وجود دارد که در آن‌ها ۲۰۰ هزار زندانی در حبس به سر می برند. اطلاعات در خصوص پناهندگان کره‌شمالی توسط یک منبع در این کشور به دست آمده است.

ده‌ها هزار تن از مردم کره‌شمالی طی سال‌های اخیر از این کشور فرار کرده‌اند. برخی از این پناهندگان وارد چین می‌شوند اما دولت چین آن‌ها را به کره‌شمالی بازنمی‌گرداند. پکن اعلام کرده آن‌ها مهاجران اقتصادی هستند و نه پناهنده؛ سیاستی که از سوی گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی مورد انتقاد قرار گرفته است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.