کسب اولین مدال المپیک کاروان ایران

جام جم آنلاین: کیانوش رستمی وزنه‌بردار کشورمان در وزن ۸۵ کیلوگرم جمعه شب در رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن با بالا بردن وزنه ۱۷۱ کیلو در یک ضرب و ۲۰۹ کیلوگرم در حرکت دو ضرب در مجموع با کسب ۳۸۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز این دوره از رقابت‌ها شد.

به گزارش جام‌جم آنلاین، کیانوش رستمی جمعه شب و در رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن در دسته ۸۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز این دوره از رقابت‌ها شد.

نماینده کشورمان در دسته ۸۵ کیلو در انتخاب اول ابتدا وزنه ۱۷۱ کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه ۱۷۴ کیلوگرم را انتخاب کرد اما این بار مقابل این وزنه ناکام بود. 

رستمی بلافاصله برای بلند کردن این وزنه وارد شد که دوباره در مهار این وزنه ناکام ماند تا به این ترتیب در حرکات یکضرب با ۱۷۱ کیلو به کار خود خاتمه دهد. وی در این حرکت پنجم شد.

در حرکات یکضرب لو از چین با مهار وزنه ۱۷۸ کیلویی اول شد و وزنه‌برداران روسیه و لهستان دوم و سوم شدند. 

در حرکت دو ضرب رستمی ابتدا وزنه ۲۰۹ کیلوگرم را انتخاب کرد که این وزنه را به راحتی بالای سر برد. در ادامه وزنه‌بردار روس وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را بالای سر برد و حریف لهستانی هم ۲۱۱ را مهار کرد.

رستمی در حرکت دوم وزنه ۲۱۴ کیلوگرم را انتخاب کرد که در مهار این وزنه ناکام ماند.

نماینده کشورمان در حرکت سوم این وزنه را تکرار کرد که ناموفق بود  و در مجموع با ۳۸۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها شد.

در این دسته ادوارد زیلینسکی از لهستان با مجموع ۳۸۵ کیلوگرم و با توجه به وزن کمتر نسبت به آپتی آوخادوف از روسیه به مدال طلا و وزنه‌بردار روس به مدال نقره دست یافت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.