کسب مقام ‘پایتخت جهانی کتاب’ به عنوان یک هدف در کشور دنبال می شود

به گزارش ایرنا ،’بهمن دری ‘ریس نمایشگاه کتاب تهران افزود:با توجه به ضرورت برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه و تلاش و پیگیری مستمر در جهت کسب مقام ‘پایتخت جهانی کتاب’ برای جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۴، لازم است که از تمام ظرفیت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در این جهت استفاده شود.

معاون وزیرارشاد تاکید کرد:دراین جهت از همکاری سازمان علمی و فرهنگی یونسکو، کتابخانه ملی، نهاد کتابخانه‌های عمومی و سایر کتابخانه‌های معتبر علمی و دانشگاهی کشور نیز بهره گرفته شود.

دری به مولفه‌های مهم در تحقق هدف یادشده اشاره کرد و توضیح داد: افزایش انتشار عناوین کتاب در ایران و سیر صعودی آن، گسترش اعطای جوایز به پدیدآورندگان و مولفان در جشنواره‌ها، اعتنای ویژه به نوقلمان، حمایت از کتاب‌های فاخر و ارزشمند دینی و ادبی، بزرگداشت مشاهیر و مفاخر ادبی و فرهنگی و چاپ آثار و برگزاری مراسم نکوداشت را از فعالیت های انجام شده در مجموعه تحت مسوولیت خود عنوان کرد.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد از توزیع رایگان کتاب درشمارگان بیش از ۸ هزار جلد در سال گذشته میان مردم، سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه‌ها، تامین و تجهیز کتابخانه‌های عمومی به فناوری‌های روز و کتاب‌های تازه انتشار یافته و همچنین گسترش و توسعه ساخت کتابخانه‌های عمومی در استان‌ها را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که در معاونت فرهنگی انجام گرفته و باید بیش از پیش به آنها بها داده شود.

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران به کسب رتبه دهم انتشار کتاب در جهان اشاره کرد و توضیح داد: تلاش‌های بسیاری هر ساله در حوزه فرهنگی کشور انجام می‌شود که دراین جهت می‌توان از اهدای کتاب رایگان در مناطق روستایی و توسعه کتابخوانی در نقاط دور افتاده، برپایی ۱۰ دوره هفته کتاب و برگزاری ۲۹ دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نام برد.

وی تاکید کرد که برپایی نمایشگاه‌های استانی و فروش بیش از دو هزار جلد کتاب، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ۲۵ سال پیاپی و افزایش شمار بازدیدکنندگان با ۵ هزار نفر در روز، از دستاوردهای مهم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی برپاست.

فراهنگ**۱۶۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۲۰۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.