کشتارگاه‌ها و قصاب‌های اصفهان، بهداشت و ایمنی کار را جدی بگیرند


کشتارگاه‌ها و قصاب‌های اصفهان، بهداشت و ایمنی کار را جدی بگیرند

۱۷:۲۵ (سه شنبه ۲۰ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس دامپزشکی شهرستان اصفهان از سم پاشی جایگاههای دامی برای مقابله با تب کریمه کنگو خبر داد و از متصدیان کشتارگاه‌ها و محل‌های عرضه گوشت خواست بهداشت و ایمنی کار را جدی بگیرند.

 دکتر «مرادی» در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان در مورد بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: راه حل دوم برای کنترل بیماری مذکور، قرار دادن گوشت کشتار در یخچال به مدت ۲۴ ساعت برای از بین رفتن ویروس مذکور است.

فرماندار اصفهان نیز در مورد پیشگیری از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده «کریمه کنگو» گفت: پیش بینی و پیشگیری لازم توسط دستگاههای متولی صورت گرفته است.

فضل الله کفیل از اعزام ۴۰۰ نفر روز نیروی بسیجی برای این منظور به نقاط مختلف خبر داد و اعلام کرد: ستاد مدیریت بحران استان نیز بودجه مورد نیاز برای خریداری سم برای سمپاشی جایگاههای دام و از بین بردن کنه‌های حامل بیماری را در اختیار شبکه دامپزشکی شهرستان قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در اصفهان افزود: لازم است فرهنگ سازی مناسب برای ایجاد نگرش مثبت در شهروندان برای مراجعه به پزشکان عمومی انجام شود.

کفیل یادآور شد در این طرح حق فرانشیز و دارو، رایگان است و ادامه داد: با توجه به پیش بینی یک پزشک برای سه هزار و ۵۰۰ نفر، شهروندان می‌توانند پزشک مورد نظر خود را انتخاب و ثبت نام کنند.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.