کشتار مسافران بی گناه هواپیمای ایرباس ایرانی از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد

‘سید کمال سجادی’ در گفت و گویی به مناسبت سالگرد سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به رغم اینکه آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی خودشان را سردمدار مبارزه با تروریسم می دانند اما تروریسم دولتی را به قوت و قدرت انجام می دهند که نمونه بارز آن نیز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی بود.

وی گفت: آمریکاییان هر چند که بعد از این جنایت هولناک بشری در ظاهر عذرخواهی کردند اما در واقع عاملان این جنایت را نه تنها توبیخ نکرده و به دادگاه فرانخواندند بلکه به آنان جایزه هم دادند.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات شرارت بار آمریکایی فقط به کشتار کودکان، زنان و مردان بی گناه ایرانی در هواپیمایی ایرباس ختم نمی شود، افزود: حمایت از گروهایی که خشونت را ترویج کرده و در دنیا دامن می زنند، از جمله دیگر اقدامات مستکبران است.

سجادی ادامه داد: هم اکنون تمامی آزاده خواهان دنیا کاملا آگاه هستند که سردمداران آمریکایی به همراه رژیم صهیونیستی برخلاف ژست حقوق بشری آنان از تروریسم دولتی در دنیا حمایت می کنند.

وی اظهار داشت: کشتار بی شرمانه سرنشینان بی گناه هواپیمای ایرباس توسط ناو جنگی آمریکایی اقدامی هولناک بود که بطور حتم در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان تصریح کرد: معتقدم این لکه ننگ تا ابد از دامن آمریکا به عنوان کشوری که از تروریسم حمایت کرده و در ترویج آن نقش کوشا دارد، پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده که آمریکا در هر منطقه ای که وارد شده، جرم، جنایت، خونریزی و کشتار را با خود به ارمغان آورده است؛ بر همین اساس باید برای سالم سازی و احیای مجدد خاورمیانه آنان باید هر چه سریع تر خلیج فارس را ترک کنند.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه ‘IR655’ از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷(سوم ژوییه ۱۹۸۸میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو ‘یو ‌اس ‌اس وینسنس’ متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ مسافر آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

گزارمیز**۹۱۸۷**۱۵۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۵۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.