کشته شدن ۴ نیرو ناتو توسط پلیس افغان

جام جم آنلاین: نیروهای ائتلاف ناتو در بیانیه‌ای اعلام کردند: چهار تن از سربازان ناتو امروز (یکشنبه) توسط ماموران پلیس افغان در منطقه‌ای دور افتاده در جنوب این کشور کشته شدند؛ اقدامی که جدیدترین حملات نیروهای افغان علیه نیروهای ناتو محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی چین(شین هوا)، نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) در بیانیه‌ای اعلام کردند، چهار نیروی ایساف تحت رهبری ناتو امروز در جنوب افغانستان و در پی حمله ماموران پلیس افغان کشته شدند. این حمله یک روز پس از کشته شدن دو سرباز انگلیسی توسط یکی از اعضای پلیس محلی افغان در ولایت هلمند رخ داد.

در بیانیه ایساف به هویت و ملیت این افراد کشته شده اشاره‌ای نشده است. با این حال، این مساله در حال بررسی است. نیروهای آمریکایی، انگلیسی و استرالیایی اکثرا در مناطق جنوبی افغانستان مستقر هستند.

با کشته شدن این چهار سرباز ناتو در افغانستان تعداد این حملات داخلی به ۳۳ مورد از ابتدای سال جاری میلادی رسیده و تاکنون ۵۱ عضو نیروهای ناتو در این حملات کشته شده‌اند.

این در حالیست که مقام‌های ناتو اخیرا گفته بودند که تنها ۲۵ درصد این حملات در داخل خاک افغانستان اقداماتی از سوی شبه نظامیان مرتبط با طالبان است اما شبه نظامیان مکررا مدعی هستند که این حملات از سوی ارتش و پلیس افغان صورت می‌گیرند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.