کشتی انگلیس در بازیهای المپیک لندن نماینده ای نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تلگراف،کمیته استانداردهای انتخابی المپیک اتحادیه المپیک انگلیس قرار است در جلسه امروز خود سخنان نمایندگان فدراسیون کشتی انگلیس را بعد از ناکامی کشتی گیران این کشور در کسب حداقل استانداردهای مورد توافق بشنود.

انگلیس به عنوان میزبان بازیها استحقاق کسب سه سهمیه را دارد، اما اتحادیه المپیک این کشور اعلام کرد ورزشکارانی که دستکم یکی از چندین معیار گزینشی را به منظور تضمین عملکرد قابل قبول کسب کنند، به المپیک راه خواهند یافت.

کشتی گیران انگلیسی باید جزو ۱۶ نفر نهایی رقابتهای قهرمانی جهان، هشت نفر اول رقابتهای قهرمانی اروپا یا تورنمنت انتخابی المپیک اروپا یا شش نفر اول در تورنمنت های انتخابی المپیک بین المللی باشند.

تاکنون هیچ انگلیسی به این استاندارد نرسیده؛ هرچند فدراسیون کشتی این کشور اعلام کرده دو ورزشکار آن به این استانداردها خیلی نزدیک هستند و عملکرد متقاعدکننده ای در مقابل ورزشکاران خارجی راه یافته به المپیک از خود نشان داده اند.

‘مادیارچیک’ متولد اوکراین که تابعیت انگلیسی دارد در رقابتهای جهانی در وزن ۶۰ کیلوگرم هجدهم شد و ‘لئون راتیگان’ در تورنمنت انتخابی المپیک کشتی آزاد وزن ۹۶ کیلوگرم در هلسینکی هفتم شد.

همچنین ‘اولگا بتوکوویچ’کشتی گیر زن متولد اوکراین به علت اینکه در انتظار دریافت گذرنامه انگلیسی بود صلاحیت شرکت در رقابتهای قهرمانی جهان و تورنمنت های انتخابی را نداشت؛ اما اکنون اسناد مورد نظر را دریافت کرده و می تواند رقابت کند.

کالین نیکلسون مسئول اجرایی فدراسیون کشتی انگلیس ابرازامیدواری کرد معیارهای گزینش اصلاح شود تا کشتی گیران این کشور بتوانند در بازیهای المپیک شرکت کنند.

در صورت عدم تغییر معیارهای گزینشی، کشتی تنها ورزش المپیکی خواهد بود که انگلیس نماینده ای در آن ندارد.

این اتفاق فاجعه ای برای ورزشی است که به خاطر سیاست جذب کشتی گیران اروپای شرقی مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است.

اوایل ماه جاری میلادی نیز میروسلاو دیکون کشتی گیر متولد اوکراین بعد از آزمایش مثبت دوپینگ بطور موقت محروم شد.

ورزشی**۱۵۸۴**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۸۵۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.