کشتی جاسوسی آلمانی در خدمت شورشیان سوریه

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ‘دی ولت’: کشتی جاسوسی آلمانی که به تجهیزات پیشرفته جاسوسی مجهز است در سواحل سوریه لنگر انداخته و درحال کمک به شورشیان و مخالفان دولت این کشور است.

براساس این گزارش،مدرن ترین فناوری جاسوسی سرویس اطلاعات خارجی آلمان(BND ) در این کشتی تعبیه شده که با استفاده از آن اطلاعات جمع آوری شده را که مورد نیاز شورشیان سوری و مخالفان دولت اسد است در اختیار آنان قرار می دهد.

این گزارش می افزاید: سازمان اطلاعات خارجی آلمان با استفاده از تجهیزات این کشتی مجهز جاسوسی، قادر خواهد بود تا عمق ۶۰۰کیلومتری خاک سوریه را تحت نظر داشته و با رصد کردن هرگونه تحرک نیروهای دولتی اطلاعات مربوط به آن را در اختیار مخالفان دولتی قرار دهد.

به نوشته دی ولت،سازمان اطلاعات خارجی آلمان اطلاعات گردآوری شده از ماموریت های نظامی نیروهای دولتی و اماکن استقرار آنان را در اختیار سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس نیز قرار می دهد.

این روزنامه می افزاید: اطلاعات دریافتی از کشتی جاسوسی آلمان توسط منابع آمریکایی و انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته و از طریق آنان نیز در اختیار شورشیان سوری قرار داده می شود.

بنا به این گزارش، ماموران سازمان اطلاعات خارجی آلمان در شهر آدانای ترکیه که پایگاه ناتو نیز در آن قرار دارد، مستقر هستند، در این مرکز به شنود مکالمات تلفنی و بی سیم نیروهای دولتی سوریه اقدام می کنند و همچنین با برقراری تماس های غیر رسمی با اطرافیان اسد تلاش می کنند تا آنها را به ترک دولت تشویق کنند.

دی ولت در ادامه این گزارش به نقل از یک مامور سرویس اطلاعاتی آمریکا می نویسد: هیچ سرویس اطلاعاتی غربی به این میزان که سرویس اطلاعات خارجی آلمان به منابع اطلاعاتی دسترسی دارد، نیست و برلین نیز از همکاری های بین المللی برای فشار به دولت سوریه و برکناری اسد راضی و خشنود است.

در همین رابطه یکی از ماموران سازمان اطلاعات خارجی آلمان به این روزنامه، گفت: ما می توانیم به اینکه سهم مهمی را در سقوط رژیم اسد ایفا می کنیم، افتخار کنیم.

اواسط ماه جاری میلادی، ‘گرهارد شیندلر’ رییس سازمان اطلاعات خارجی آلمان در مصاحبه ای به همین روزنامه از قریب الوقوع بودن سقوط دولت سوریه خبر داده وگفته بود، نشانه های روشنی وجود دارد که وارد فاز نهایی سقوط بشار اسد شده ایم.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱** ۱۵۱۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۹۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.