کشت دوم، راهی برای کنترل کشاورزی پایدار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بسیاری از زمین های کشاورزی در فصل کشت مورد توجه و تا مرحله آماده سازی به حال خود رها می شوند که کشت دوم در این فاصله می تواند از هزینه های اضافی آماده سازی زمین بکاهد.


الیاس ظهوری، کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به کشت دوم در کشاورزی روستایی گفت: اجرای طرح کشت دوم سبب حفظ خاک و منابع تولید در خاک شده و از بایر شدن زمین جلوگیری می کند.
وی گفت: این طرح، طرحی موفق در کشت برنج بوده است و بهتر است تا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای محصولات استراتژیک دیگر در دستور کار قرار می دهند.
این کارشناس با بیان فواید کشت دوم ادامه داد: از آنجایی که این نوع کشت بعد از برداشت اولیه صورت می گیرد،‌انجام آن سبب بهره وری بهینه از زمین و کسب درآمدهای اقتصادی بیشتر شود.
ظهوری تأکید کرد:‌ مصرف بهینه آب در انجام کشت دوم تنها مزایایی است که کشاورزان نواحی کویری را به این سطح کشت ترقیب می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش هایی از استان فارس زیر نظر این طرح است، اظهار داشت: بررسی های میدانی کارشناسان وزارت جهاد حاکی از آن است که انجام این طرح سبب افزایش تولید چند برابری در واحد سطح می شود.
ظهوری در پایان گفت: بسیاری از زمین های کشاورزی در فصل کشت مورد توجه و بعد از آن در مرحله آماده سازی برای کشت آماده می شوند که توجه به کشت دوم سبب کاهش هزینه های اضافی آماده سازی زمین می شود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.