کشف بیش از ۴۵۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بوشهر/دستگیری ۱۶۳۰ قاچاقچی طی ۱۰ ماه

۳۰م دیماه ،

فرمانده دریابانی استان بوشهر در تشریح عملکرد ۱۰ماهه سالجاری از کشف بیش از ۴۵۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای آبی این استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ “قلندرلشکری” در تشریح عملکرد ۱۰ماهه اول سال جاری ماموران سه پایگاه دریابانی بوشهر،گناوه و کنگان و استان بوشهر گفت: طی این مدت با انهدام چندبن باند فعال در امر قاچاق سوخت، ۴۵۰ میلیون و ۴۹ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۳۱ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال در آب های بوشهر کشف و ضبط شد.
فرمانده دریابانی بوشهر افزود: ماموران با ۳۰ هزار مورد گشت زنی دریایی، خودرویی، موتوری و پیاده جهت کنترل دقیق و کامل ۷۰۷ کیلومتر مرز آبی استان، موفق به توقیف ۴۰۰ فروند شناور متخلف و دستگیری یک هزار و ۶۳۰ قاچاقچی شدند. 
سرهنگ لشکری ادامه داد: در این مدت دریابانان این استان در اجرای طرح های سراسری، بومی منطقه ای و همچنین سایر اقدامات کنترلی موفق به کشف و ضبط اقلامی چون ۲۳ تن پودر نیروزا، پنج میلیون و ۴۷۲ هزار عدد قرص و کپسول نیروزا، ۱۲میلیون و ۶۴هزار عدد انواع مواد محترقه، ۳۲هزارو ۷۷۰دستگاه گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی،۷۱هزار و ۷۸۰کیلوگرم برنج، ۲۵هزارو ۶۰۰دستگاه انواع لوازم برقی و الکتریکی، ۳۲۰هزار نخ سیگار،۲۷۰ هزار و ۶۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی،۴۷۷ یک هزارو ۷۶۰ دستگاه بیسیم دستی بهمراه لوازم جانبی آن، ۲۵۵ هزارو ۱۷۴عدد انواع لوازم پزشکی و … به ارزش ۵۴۳ میلیاردو دویست میلیون شدند.
وی بیان داشت: با یاری خدا و همت بلند دریابانان این استان در این مدت توانسته ایم، ده ها باند فعال در امر قاچاق سوخت و کالا را شناسایی و منهدم سازیم.
سرهنگ لشکری یکی دیگر از اقدامات ماموران دریابانی را توقیف ۱۵ فروند شناور متجاوز و دستگیری ۹۴ متجاوز مرزی از کشورهای عربستان و بحرین برشمرد. 
وی تصریح کرد: از دیگر وظایف ماموران دریابانی ثبت ورود و خروج شناوران و ملوانان از مرز دریایی، جلوگیری از صید غیر مجاز و صدور دفترچه مرزی می باشد که این خود همت و تلاش شبانه روزی و بی وقفه دریابانان و مرزبانان را با همکاری و مساعدت مرزنشینان در این امر می طلبد.
لشکری در پایان خاطرنشان ساخت: دریابانان این استان به عنوان پاسداران و حافظان طولانی ترین مرز مشترک با خلیج فارس، با برنامه ریزی ها و تدابیر اندیشیده شده و اجرای طرح های مختلف اطلاعاتی و عملیاتی و کنترل کامل مرز، همچون سدی محکم و استوار در برابر قاچاقچیان قرار دارند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.