کشف میمون‌های مینیاتوری کمیاب در لباس‌زیر مردان اماراتی

man pants.jpg

ماموران گمرک فرودگاه بین‌المللی دهلی سه مرد اماراتی را به جرم پنهان کردن چند میمون کوچک و بسیار کمیاب از گونه پستانداران «لوریس» در زیر شلواری‌هایشان، بازداشت کردند.

به گزارش سرویس «محیط‌ زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مقامات گمرک در فرودگاه بین‌المللی «ایندیرا گاندی» در این باره اعلام کرد: دو نفر از این مردان اماراتی تعدادی لوریس کوچک را در داخل کیف‌هایی درون زیر شلواری‌های خود مخفی کرده بودند تا آنها را از هند که زیستگاه اصلی این حیوانات فوق‌العاده نادر است، قاچاقی خارج کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این مردان که همگی اهل امارات متحده عربی بودند، قصد سفر به بانکوک از مقصد دوبی را داشتند که در هند توقف کرده بودند. ماموران گمرک در حین بازرسی بدنی به این مسافران مشکوک شدند و پس از کشف میمون‌ها، آنها را بازداشت کردند.

این لوریس‌ها به یک سازمان حمایت از حیوانات در دهلی منتقل شدند تا تحت درمان قرار بگیرند. لوریس‌های مینیاتوری موسوم به اسلندر لوریس، پستانداران کوچکی هستند که تنها در جنگل‌های استوایی جنوب هند و سریلانکا زندگی می‌کنند.

تا چند سال اخیر تصور می‌شد که گونه لوریس‌های مینیاتوری منقرض‌ شده‌اند تا اینکه در سال ۲۰۰۹ میلادی و پس از جستجوهای طولانی مدت، جانورشناسان موفق شدند یک زیرمجموعه از این گونه را دوباره پیدا کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.