کشف پروتئین چربی سوز بدن

خبرگزای آریا- نوع خاصی از پروتیئن که می‌تواند باعث سوزاندن بیشتر کالری و از دست دادن خون شود به تازگی کشف شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  به نقل از نشریه ساینس دیلی دانشمندان دانشگاه کمبریج موفق به شناسایی یک نوع پروتئین به نام BMP8B‌ شدند که با فعال کردن چربی قهوه‌ای انرژی بیشتری می‌سوزاند و به از دست دادن وزن افراد کمک می‌کند.
این گزارش می‌افزاید: دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی موش‌ها، دریافتند که موش‌های فاقد این پروتئین بسیار چاق‌تر از موش‌های دیگر می‌شوند و نگه داشتن دمای بدن آنها نیز بسیار مشکل است و وقتی سلول‌های چربی قهوه‌ای آنها با این پروتئین تحت درمان قرار گرفت، آنها انرژی بیشتری سوزاندند و لاغرتر شدند.
به گفته محققان، پروتئین‌های دیگری در بدن وجود دارد که می‌تواند در چربی قهوه‌ای تولید گرما کند ولی اغلب آنها مانند تیروئید بر اندام‌های دیگر تأثیر می‌گذارد و راه خوبی برای لاغر شدن نیستند.
دانشمندان افزودند: مهم‌ترین مشکل کاهش وزن در افراد چاق این است که در ابتدای لاغری وزنشان را به خوبی از دست می‌دهند ولی با کاهش مصرف غذا و ادامه رژیم، وزن این افراد پایین نمی‌آید، در حالی که استراتژی افزایش فعالیت چربی قهوه‌ای آنها را مستعد لاغر شدن می‌کند.
شایان ذکر است تکنیک‌هایی که منجر به بالا رفتن متابولیسم در بدن می‌شوند، احتمال افزایش اشتها را به دنبال دارد ولی روش‌های درمان با پروتئین BMP8B‌  روی موش‌ها این اثر را نداشته و لاغر شدن به سادگی با سوزاندن بافت چربی قهوه‌ای میسر شد.
نتایج حاصل از این تحقیق مقدماتی است و باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا مؤید این مسئله باشد که دستکاری BMP8B‌ در انسان‌ها بی‌خطر و مؤثر است.
گفتنی است: با افزایش سن، چربی قهوه‌ای بدن ناپدید می‌شود و جای خود را به چربی سفید می‌دهد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.