کشورهای اسلامی باید برای بررسی قتل عام در میانمار جلسه فوق العاده تشکیل دهند

‘علی دواتگری ‘ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و اظهارداشت: کشورهای اسلامی همواره از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مدافع مظلومان یاد می کنند و بنابراین وزارت امور خارجه باید جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: کشتار بی رحمانه مردم مسلمان میانمار در حالی انجام می شود که کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ عکس العملی نشان نمی دهند و زمانی که دموکراسی غربی ایجاب کند در دفاع از منافع خود و به بهانه حقوق بشر وارد می شوند.

نماینده مردم مراعه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید با اتخاذ مواضع واحد جنایات انجام شده علیه بشریت را محکوم کنند و اقدام شایسته نشان دهند.

دواتگری با اشاره به فعالیت دیوان بین المللی کیفری دادگستری گفت: جنایت علیه بشریت از جمله موضوع هایی است که قابل طرح در این دیوان است وبه درخواست آن شورای امنیت سازمان ملل متحد باید تشکیل جلسه دهد و این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی همچنین درمورد ترورهای اخیر در سوریه اظهارداشت: ردپای آمریکا و غرب در این ترورها به وضوح مشهود است که این قبیل افدامات را با حمایت شورشیان و گروه های تروریستی انجام می دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: این اقدامات برای ایجاد اخلال در امنیت ملی سوریه و دخالت در امور داخلی این کشور انجام می شود.

سیام/۱۰۵۳**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۴۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.