کشورهای مصر و ایران مشترکات فراوانی دارند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ علی اکبر صالحی روز دوشنبه در دیدار با ۵۰ نفره از اساتید و دانشجویان زبان فارسی در مصر، افزود: شما با آموختن زبان فارسی باید بدانید که در ایران مهمان نیستید بلکه به وطن دوم خود آمده اید.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز تاریخی و فرهنگی مصر در دنیا به ویژه در بین کشورهای اسلامی، اظهار داشت: ایران و مصر جزء مهمترین تمدن های اولیه بشری بوده اند و از دیرباز ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عمیقی بین دو ملت برقرار بوده و این ارتباطات پس از ظهور اسلام تقویت شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه کمتر ملتی در جهان هستند که با یکدیگر تا این حد مشترکات فرهنگی و هویتی داشته باشند، افزود: متاسفانه در ۳۰ سال گذشته ملت های مصر و ایران از هم دور بوده اند و امیدواریم با گسترش روابط ، این دوری ۳۰ ساله جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران و مصر دو کشور مکمل یکدیگرند و اگر دست در دست یکدیگر بگذارند، می توانند نقش پیش برنده ای در جهان اسلام داشته باشند.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه خیزش سال گذشته مردم مصر یک رویداد بزرگ در جهان و منطقه بود، اظهار امیدواری کرد که مردم مصر با ادامه مسیر انقلابی خود در انتخابات آتی این کشور، آینده ای تابناک برای کشورشان رقم بزنند.

در این نشست، حاضران هم ضمن ابزار خرسندی نسبت به بازدید از کشور بزرگ و پهناور ایران، با طرح دیدگاه های خود، نسبت به گسترش همکاری های علمی و فرهنگی بین دو کشور ابراز تمایل کردند.

** شبد ** ۱۵۲۸ ** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۹۲۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.