کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی

مرد ورشکسته که با اجاره یک بنگاه معاملات ملکی در غرب تهران با سوء استفاده از اعتماد مردم، با مدارک جعلی آپارتمان‌های آنها را اجاره می‌داد یا می‌فروخت، از سوی پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد دستگیر شد.
 
به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد، علیه صاحب یک بنگاه معاملات ملکی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.
 
شاکی گفت: چندی پیش برای اجاره آپارتمان به یک بنگاه معاملات ملکی در غرب تهران رفتم و پس از گفت‌وگو با مرد بنگاهدار، وی آپارتمانی را به من نشان داد و تصمیم گرفتم آنجا را اجاره کنم بنابراین پس از عقد قرارداد و پرداخت ۲۰ میلیون تومان او کلید آپارتمان را به من داد و ما نیز آنجا ساکن شدیم. چند روز پیش مردی به خانه‌مان آمد و با ادعای این که مالک آپارتمان است، از من خواست، خانه را تخلیه کنم. به مرد غریبه گفتم صاحبخانه خارج از کشور زندگی می‌کند و من با توجه به وکالت‌نامه محضری که وی به بنگاه داده، این آپارتمان را اجاره کردم.
 
مرد مستاجر در دام بنگاهدار شیاد
 
شاکی یادآور شد: وقتی مرد غریبه سند آپارتمان را به من نشان داد، متوجه شدم او مالک آپارتمان است. او گفت که کلید آپارتمانش را به مرد بنگاهدار داده بود تا آن را اجاره دهد و پول مستاجر را به حسابش واریز کند اما مرد بنگاهدار این کار را انجام نداده و او از طریق همسایه‌ها پی برده که خانه‌اش اجاره داده شده و مرد بنگاهدار مغازه‌اش را بسته و از وی خبری نیست.
 
در پی این شکایت، پرونده برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران منتقل و جستجو برای دستگیری بنگاهدار کلاهبردار آغاز شد.
 
در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی ارائه کردند.
 
در بررسی پرونده‌ها معلوم شد، تعدادی از این افراد کلید آپارتمانشان را برای اجاره یا فروش تحویل مرد بنگاهدار داده بودند اما وی با سوء استفاده از اعتماد آنها آپارتمان‌ها را فروخته یا اجاره داده است.
 
در این مرحله با اطلاعات به دست آمده از شاکیان، ماموران به استعلام از صنف املاک پرداختند و متوجه شدند صاحب بنگاه معاملات ملکی یک خانم است بنابراین صاحب بنگاه با احضار به پلیس آگاهی در بازجویی گفت که مغازه‌اش را از سال گذشته به مردی اجاره داده است و از کلاهبرداری‌های وی بی‌خبر است.
 
در پی اظهارات این زن، مستـــاجر وی ـ کلاهبردار فراری ـ تحت تعقیب قرار گرفت تا این که دو روز پیش ماموران اداره آگاهی فرودگاه مهرآباد با سرنخ‌هایی که از متهم به دست آوردند، مخفیگاه وی را در غرب تهران شناسایی و او را دستگیر کردند.
 
اعتراف به کلاهبرداری میلیونی
 
متهم با اعتراف به کلاهبرداری از مردم به پلیس گفت: ابتدا در زمینه ساخت پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کردم تا این که یک سال و نیم پیش به علت ورشکستگی مبالغی کلان به مردم بدهکار شدم بنابراین برای رهایی از این مشکل، تصمیم گرفتم با اجاره یک بنگاه معاملات ملکی، از مردم کلاهبرداری کنم.
 
متهم اضافه کرد: با فریب مالک بنگاه و اجاره محل، فعالیتم را آغاز کردم. در این مدت افراد متعددی که مالک آپارتمان بودند به بنگاه می‌آمدند و با تحویل کلید منازل خود، می‌خواستند آپارتمان‌ها را برایشان بفروشم یا اجاره دهم. در این مرحله چند مرتبه آپارتمان‌هایی را اجاره داده یا فروختم. در این مدت اعتماد مردم به من جلب شده بود و برای اجاره یا فروختن ملک یا آپارتمانشان به من مراجعه می‌کردند.
 
متهم یادآور شد: پس از چند ماه تصمیم گرفتم بی‌آن‌که به مالکان اطلاع دهم، آپارتمان‌هایشان را اجاره داده یا بفروشم.
 
وی گفت: با مدارک جعلی، تعدادی از آپارتمان‌های امانتی را فروختم اما تا پول آپارتمان را به طور کامل نمی‌پرداختند، اجازه نمی‌دادم اثاثیه‌شان را به محل انتقال بدهند. در این مرحله دوباره همان آپارتمان‌ها را با مدارک جعلی اجاره می‌دادم یا می‌فروختم و با این روش تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌ام.
 
بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی از سوی ابراهیمی بسابی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شد.
 
تحقیقات تکمیلی از این مرد برای مشخص شدن دیگر کلاهبرداری‌هایش ادامه دارد. همچنین برای زنی که مالک اصلی بنگاه معاملات ملکی بود، به دلیل این که آنجا را در اختیار یک مرد شیاد قرار داده بود، قرار قانونی صادر شد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.