کلاه قرمزی مدیران سینمایی را آشتی داد

جام جم آنلاین: پس از چند ماه اختلاف بین شورای صنفی نمایش، حوزه هنری و شهرداری تهران برای اکران فیلم‌های سینمایی و کشمکش‌ این نهادها که در اکران عید سعید فطر به اوج خود رسیده بود، در جلسه ویژه‌ای که چهارشنبه شب برگزار شد بالاخره با آشتی آنها و کنار گذاشتن اختلاف ها، روزهای آفتابی اکران هم از راه رسید.

به گزارش جام‌جم، ماجرای اختلاف شورای صنفی نمایش، حوزه هنری و موسسه تصویر شهر (متعلق به شهرداری تهران) از اکران‌های نوروزی و اکران دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» در آن برهه آغاز شد، اما با تعامل این نهادها در اواخر هفته گذشته امیدها برای روز‌های پررونق سینما دوباره جان گرفت.

به نظر می رسد فروش کم‌سابقه کلاه قرمزی و بچه‌ننه فواید آن برای خروج سینما از رکود چند ماهه دلیل توافق طرفین اختلاف در ماه‌های گذشته باشد.

دیدار خصوصی وزیر و رییس سازمان تبلیغات

در کنار این موضوع دیدار خصوصی حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اواخر هفته گذشته گره‌گشای این اختلاف بوده است.

حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره جلسه‌ ویژه چهارشنبه شب گفت: سعه‌صدر و گشاده‌رویی همه طرفین از جمله وزارت ارشاد، حوزه هنری، شهرداری و شورای صنفی نمایش باعث شد در جلسه‌ این شورا، طرفین به تعامل خوبی برسند.

وی افزود: باید بگویم طی این جلسه مساله‌مان با شهرداری به خوبی و خوشی و به صورت کامل حل شد و باید برای این تعامل از دو طرف به دلیل سیاست‌شان تشکر کنیم. اکنون ما هیچ مشکلی برای اکران فیلم‌ها در سینماهای شهرداری تهران نداریم.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره وضع تعامل با حوزه هنری هم گفت: درباره حوزه هنری هم باید بگویم فعلا با سعه‌‌صدر و سلامت گفت‌وگو‌ها انجام شده است و با این سعه‌صدری که در دوطرف وجود داشته است بزودی مشکلات به طور کامل حل خواهد شد.

سرگروهی مجدد سینما آزادی

نخستین حاصل مهم این جلسه و نشانه رفع اختلاف‌ها را می‌توان در سرگروهی مجدد پردیس سینمایی آزادی مشاهده کرد که در این رابطه کاوش گفت: سینماهای استقلال و آزادی هر دو سرگروه سینمایی است، اما فعلا با همین سه فیلمی که روی پرده رفته‌، اکران ادامه دارد.

سیدهادی منبتی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر نیز در گفت‌وگو با فارس درباره صدور حواله نمایش فیلم‌های عید فطر برای سینماهای شهرداری گفت: در جلسه روز چهارشنبه شورای صنفی نمایش مجددا موضوع پردیس‌ها مطرح شد، نتیجه جلسه هم این بود که فیلم‌های اکران عید فطر در پردیس آزادی و پردیس‌های دیگر شهرداری (ملت، راگا و تماشا) و زیر‌مجموعه‌هایشان از روز پنجشنبه آغاز شد؛ به این ترتیب فیلم‌های «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه»،‌ «ضدگلوله» و «بی‌خداحافظی» سرانجام در سینما آزادی و همه‌ سینماها و پردیس‌های شهرداری تهران و حوزه‌ هنری در سراسر کشور اکران خود را آغاز کرد.

رضا سعیدی‌پور، مدیر سینما آزادی هم در این رابطه به مهر گفت: خوشبختانه مشکل اکران فیلم‌های عید فطر حل شد و سه فیلم اکران شده به مناسبت عید فطر در گروه سینما آزادی نیز نمایش خود را آغاز کرد. به نظر می‌رسد با توجه به گسترده شدن اکران فیلم‌ها باید منتظر ثبت رکوردی تازه بخصوص برای فیلم کلاه قرمزی باشیم.

فروش ۶۵۰ میلیونی در هفت روز

با وجود این اختلافات که سرانجام ختم به خیر شد، مردم به اکران‌های عید فطر روی خوش نشان دادند و فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» با وجود اکران محدودش موفق شده مخاطبان را از اقشار مختلف به سینماها بکشاند؛ به طوری که سالن‌های سینمایی که روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان فروش داشت، با نمایش این فیلم فروش روزانه خود را به دو تا چهار میلیون تومان رسانده‌اند.

ابراهیم آزادی، مدیر سینما آستارا درباره فروش فیلم «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» در سالن سینمایش به فارس، گفت: ما با اکران چند روزه این فیلم‌ توانستیم حقوق عقب‌افتاده پرسنل و بدهی‌های سینما را بپردازیم.

در همین حال علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر «فیلمیران» جدید‌ترین آمار فروش و وضع نمایش فیلم‌های «کلاه‌قرمزی و بچه ننه»، «بی‌خداحافظی» و «ضد گلوله» را اعلام کرد.

او به ایسنا گفت: «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» تنها در تهران توانست در هفت روز ۶۵۰ میلیون تومان بفروشد البته این آمار فروش مربوط به یک هفته‌ای است که فیلم‌ها پردیس‌های شهرداری و سینماهای حوزه هنری را در اختیار نداشتند.

وی درباره آمار فروش «بی‌خداحافظی» و «ضدگلوله» هم گفت: پنجشنبه شب «ضد‌گلوله» ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و «بی‌خداحافظی» ۱۵ میلیون تومان در تهران فروش کرد، با این حساب جمع فروش «بی‌خداحافظی» در تهران به ۸۰میلیون تومان و «ضدگلوله» به ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

سرتیپی با استقبال از ‌اضافه ‌شدن سینماهای حوزه‌ هنری و شهرداری تهران به جمع سینماهای اکران‌کننده فیلم‌ها اظهارداشت: تمام سینماهای حوزه هنری و شهرداری تهران از جمعه به صورت کامل در اختیار سه فیلم «کلاه ‌قرمزی و بچه‌ننه»، «بی‌خداحافظی» و «ضدگلوله» قرار گرفته ‌است که قطعا تاثیر بسیار مثبتی در اکران و فروش فیلم‌های عید فطر داشته و دارد بخصوص در شهرستان‌ها که از جمعه حوزه هنری سینماهایش را در اختیار اکران قرار داده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.