«کلاه قرمزی» پس از ۱۰ سال در سینما با «بچه ننه» جان می گیرد

شخصیت دوست داشتنی و خاطره انگیز «کلاه قرمزی» دوباره قرار است بر پرده سینماها جان بگیرد و کودکان دیروز و امروز را با رویاهایشان همسفر کند. فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب قرار است در…

شخصیت دوست داشتنی و خاطره انگیز «کلاه قرمزی» دوباره قرار است بر پرده سینماها جان بگیرد و کودکان دیروز و امروز را با رویاهایشان همسفر کند.

فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب قرار است در اکران عید فطر به روی پرده سینماها برود، این فیلم پس از فیلم های «کلاه قرمزی و پسرخاله»، در سال ۱۳۷۳ ، «کلاه قرمزی و سروناز» در سال ۱۳۸۱، سومین فیلم سینمایی است که ایرج طهماسب به عنوان کارگردان با شخصیت دوست داشتنی «کلاه قرمزی» ساخته است.

فیلم نامه ی «کلاه قرمزی و بچه ننه» را دو یار همیشگی، ایرج طهماسب و حمید جبلی نوشته اند و در فیلم می بینیم که «براثر انفجار خانه ، کلاه قرمزی و پسرخاله و آقای مجری آواره کوچه و خیابان شده اند و زندگی سختی را می گذرانند مقصر این انفجارها هم «پسرعمه زا» است که از دست همسایه ها و پلیس فراری است. اینک کلاه قرمزی مهمان ناخوانده ای را به جمع شان اضافه می کند. این مهمان کوچولو (بچه ننه) با خود ماجراهایی را پدید می آورد…»

صدای عروسک ها در این فیلم، حمید جبلی : کلاه قرمزی و پسرخاله ، محمدرضا هدایتی : پسر عمه زا ، بنفشه صمدی: بچه و مادر و اما عروسک گردان ها: دنیا فنی زاده : کلاه قرمزی ، مرضیه محبوب : پسرخاله و مادر ، امیر سلطان احمدی: پسرعمه زا، بنقشه صمدی : بچه ننه .

فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» یک فیلم موزیکال است که در بخش هایی از آن صدای حمید جبلی و محمدرضا هدایتی به عنوان خواننده را می شنویم.

ایرج طهماسب علاوه بر کارگردانی در این فیلم در نقش آقای مجری حضور دارد و حمید جبلی هم نقش «قاضی» را بازی می کند.

باید از بازی خسرو احمدی در نقش رئیس کلانتری و عیسی یوسفی پور در نقش اکبری هم یاد کرد.

به گزارش ایسنا، در فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه»، حبیب رضایی به عنوان مشاور فیلم نامه، بهزاد خورشیدی: طراح پوستر، مهرداد میرکیانی : طراح چهره پردازی،ابراهیم غفوری : مدیر فیلمبرداری، مرضیه محبوب: طراح و ساخت عروسک ها، صحنه آرا: میثم کزازی، طراح لباس: ژاله آنت ، تدوین: میثم ملایی، صدا گذاری و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق ، موسیقی متن و ترانه: محمدرضا علیقلی ، ترانه سرا: ایرج طهماسب، عکس: علی نیک رفتار ، آنونس تیزر، مهدی سعدی همکاری داشته اند.

تهیه کننده و مجری طرح این فیلم حمید مدرسی است و پخش آن توسط سازمان بین المللی فیلمیران انجام می شود.

طبق آنچه شورای صنفی نمایش اعلام کرده است، اگر تصمیم جدیدی گرفته نشود، این فیلم از ۲۵ مرداد ماه در گروه قدس اکران می شود اما با توجه به حواشی اکران و چالش های میان حوزه هنری و شورای صنفی نمایش خیلی هم به طور قطع نمی توان درباره ی سینماهای نمایش دهنده این فیلم اطلاع رسانی کرد.

(www.isna.ir)

فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.