کلنگ احداث پل بزرگ کاجو در هفته دولت به زمین زده شد

۱۱ شهریور – ۱۰:۵۴:۵۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

  مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان:با هدف جلوگیری از انسداد محور نیکشهر- جکیگور در زمان وقوع سیلاب کلنگ احداث پل بر روی رودخانه ی کاجودر آخرین روز هفته دولت به زمین زده شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، ایوب کرد افزود: به دلیل انسداد مسیر نیک شهر به جکیگور در زمان وقوع سیلاب و قطع راه ارتباطی در این منطقه بعد از مطالعات ژئوپلیتیک،کلنگ احداث پل بزرگ کاجو بر روی رودخانه ی کاجو در ورودی شهر قصرقند به زمین زده شد.
وی افزود: این پل در کیلومتر ۸۸ محور نیکشهر – جکیگور، با ۱۹ دهانه ی ۲۰ متری که به روش پایه شمعی احداث خواهد شد یکی از پل های بزرگ منطقه می باشد که با هزینه ای بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال تاثیر بسیار شگرفی در تغییر چهره و توسعه منطقه نیکشهر، قصرقند و جکیگور خواهد داشت.
وی تصریح کرد: عرض کلی پل ۷/۱۲ متر است که سیستم آن تابلیه، شاهتیرهای طولی و دال بتنی درجا می باشد، فنداسیون آن نیز بصورت شالوده عمیق متشکل از شمع های حفاری شده،بتن مسلح که توسط سرشمع و بتن مسلح با یکدیگر یکپارچه می شوند.
وی بیان کرد: جهت هدایت آب از بستر رودخانه به داخل دهانه های پل دیوار های بتنی و حائل در طرفین پل اجرا می شود که خود می تواند تاثیر زیادی در مهار سیلاب های منطقه و مقاومت پل داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۱۱۰۵۴۵۰۵۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.