کلیدهای پنهان آیپد برای راحتی شما

جام جم آنلاین: اگر از محصولات اپل استفاده کرده باشید یا به خواندن امکانات طراحی شده در آنها علاقه داشته باشید، مطمئنا متوجه شده‌اید که خلاقیت در محصولات اپل تمام شدنی نیست و روز‌به‌روز یک عملکرد خلاقانه جدید در این محصولات مشاهده و منتشر می‌شود.

یکی از این خلاقیت‌ها که بسیاری از کاربران نیز با آن آشنایی دارند تکه کردن صفحه‌کلید مجازی آیپد است.

با استفاده از این قابلیت صفحه‌کلید به دو بخش تقسیم شده و در دو سمت چپ و راست دستگاه شما قرار می‌گیرد که به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی در حالتی که آیپد را با دو دست خود گرفته‌اید، به تایپ کردن نیز بپردازید.

این کار خودش از خلاقیت‌های اپل است اما خلاقیت دیگری نیز در این صفحه‌ کلید پنهان شده که آن هم وجود شش کلید پنهان است! چنانچه به این صفحه‌کلید دقت کنید در لبه‌های هریک از صفحه‌کلیدها در جایی که کلیدها قرار گرفته‌ است فاصله زیادی به‌صورت فضای خالی رها شده سپس کادر دور صفحه‌کلید بسته شده است.

تا به‌حال روی این فضاهای خالی فشار داده‌اید؟ اگر یک‌بار این کار را امتحان کنید متوجه خواهید شد که این فضاهای خالی همان حرفی را تایپ می‌کند که با فشار کلیدهای روبه‌روی آنها برای شما تایپ می‌شود.

به‌عنوان مثال چنانچه بخواهید حرف H را تایپ کنید و انگشتتان به سمت راست حرف G می‌رسد نیازی نیست تا با دست و انگشت دیگرتان حرف H از صفحه‌کلید سمت راست را فشار دهید؛ می‌توانید فضای خالی موجود در سمت راست حرف G را نیز برای تایپ حرف H فشار دهید.

حروف T،G،V از فضاهای خالی صفحه‌کلید سمت راست و حروف Y،H،B از فضاهای خالی صفحه‌ کلید سمت چپ قابل دسترسی است. (جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.