کلیات برنامه درسی مرحله آموزش بزرگسالان نهضت سوادآموزی ابلاغ شد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، براساس این ابلاغیه آموزش و پرورش موظف است برنامه درسی مرحله اول آموزش بزرگسالان (نهضت سواد آموزی) را تدوین و به تایید کمیسیون برنامه های درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

دوره سوادآموزی، دوره ای است که به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد، طراحی و اجرا می شود و این دوره حداقل ۴۰۰ و حداکثر ۵۵۰ ساعت است.

مهارت خواندن و نوشتن، فهم و درک متون ساده فارسی، انجام محاسبات ریاضی در حد چهار عمل اصلی، آشنایی با قرآن و کسب مهارت های اولیه روخوانی قرآن و آشنایی بیشتر با معارف دینی و فرهنگ اسلامی از اهداف این دوره سوادآموزی است.

دوره تحکیم سواد دوره ای است که فرصت استمرار و پایداری آموخته ها وکاربرد آن را برای کسانی که دوره سواد آموزی را گذرانده اند وتمایل به ادامه تحصیل ندارند، فراهم می سازد.

طول این دوره معادل ۲۰۰ ساعت شامل ۷۰ ساعت حضوری و ۱۳۰ساعت غیر حضوری است.

پیشگیری از بازگشت به بی‏سوادی، ایجاد ارتباط بین سوادآموزی و آموزش مهارت‏های اساسی زندگی و زمینه‏سازی یادگیری مادام‏العمر از اهداف این دوره اموزشی است.

دوره انتقال، دوره ای است که فرصت ادامه تحصیل برای کسانی که دوره سواد آموزی را گذرانده اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش وپرورش رسمی هستند را فراهم می سازد. طول این دوره ۸۰۰ ساعت است.

مهارت های خواندن و نوشتن و درک مطلب و کاربرد آن در زندگی، گسترش فرهنگ و معارف دینی و توانمند سازی افراد در به کارگیری دستورات دینی در زندگی فردی و اجتماعی، آشنایی بیشتر با مفاهیم ریاضی وعلوم وتوانمندی به کارگیری آن در زندگی روزمره و رشد بینش اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بزرگسالان از اهداف برگزاری این دوره اموزشی است.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۵۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. صمدی:

    باسلام
    این برنامه اموزش از چه زمانی اغاز میشودلطفابرای اطلاع راهنمایی کنیداز زمان و برنامه چون جایی توضیح داده نشده فقط در حد خبر است ممنون از شما

  2. ستایش:

    کسانی که دوره انتقال دارند تکلیف آنها چیه آیا استخدام میشن یا مثل همیشه همه سرکارند؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.