کمبود‌های شهرجدید پرند چیست؟

۰۶خردادماه،

کد خبر: ۶۸۹۵ تاریخ انتشار یافتن: دوشنبه ۶ خرداد۶:۵۷ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

با برگزاری انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور در ۲۴خرداد ماه سال جاری، اولین دوره شورای‌شهر شهر تازه پرند نیز تشکیل خواهد شد. شورای شهر پرند همچون سایر شوراها لازم است دارای برنامه، هدف و چارچوب مشخص سیاست‌گذاری برای مدیریت شهری این شهر باشد. اما از آنجا که جمعیت ساکن در پرند و همچنین جمعیت در آستانه شکل‌گیری در این شهر، قابل‌توجه است، می‌طلبد اعضای شورای‌شهر در بدو ورود به صحن شورا، چالش‌های موجود سکونتی در پرند را مدنظر قرار دهند و براساس نیاز مردم این شهر، برنامه‌ها و اهداف را رتبه‌بندی کنند.

به گزارش نوساز به نقل از دنیای اقتصاد، برای کسانی که سال‌ها است در پرند زندگی می‌کنند و به واسطه ارتباط شغلی‌شان با مردم، از نیازهای شهری پرند مطلع می باشند، اهم برنامه‌های پیشنهادی برای مدیریت شهری پرند می‌تواند به شرح زیر رتبه‌بندی شود:
اول، ایجاد امکانات رفاهی شهری برای همه طبقات: امکانات پرند از نظر رفاهی و خدمات شهری در حد ضعیفی قرار دارد. نبود مراکز تفریحی، گردشگری نظیر سینما، سالن همایش، سالن‌های ورزشی و محیط‌های فرهنگی، شهربازی و … از جمله مسائلی است که باید در کمترین زمان ممکن در پرند برقرار شود تا هم سلامت روحی و فیزیکی ساکنان پرند تضمین شود و هم اینکه منابع درآمدی پرند از طریق ایجاد خدمات برقرار شود.
دوم، ایجاد اشتغال و جذب نیروی کاری متخصص و بومی منطقه: در شهر تازه پرند باید مراکز شغلی توسعه پیدا کند تا ساکنان آن مجبور نباشند برای شغل‌شان بین پرند و شهرهای اطراف مسافرت کنند. ایجاد فرصت‌های شغلی در پرند از یک‌سو به کاهش آمار بیکاری جمعیت این منطقه کمک می‌کند و از سوی دیگر معضل رفت‌وآمد روزانه اهالی پرند را برطرف می‌کند.
سوم، حل معضل حمل‌ونقل: یکی از معضلات فعلی پرند نبود وسایل حمل‌ونقل کافی برای جابه‌جایی‌های داخل‌شهری است که سبب سرگردانی مسافران علی‌الخصوص در روزهای تعطیل می‌شود. برای رفع این معضل لازم است مدیریت شهری و همچنین شورای‌شهر پیگیری روند اجرایی و عملیاتی و تسریع در اتمام پروژه مترو تهران-پرند باشد.

منبع: دنیای اقتصاد


برچسب هابرچسب ها: پرند، قیمت، اجاره، خرید و فروش، رونق، دولت، نیکزاد، ساخت و ساز، آینده



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.