کمبود اعتبار ساخت بزرگراه بجنورد – جنگل گلستان را کند کرده است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: کمبود اعتبار روند ساخت و تکمیل بزرگراه بجنورد – جنگل گلستان را کند کرده است.

به گزارش ممتاز : سرهنگ غلامحسین علی حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از کمبود اعتبارات تکمیل طرح های راه سازی در خراسان شمالی، کندی روند ساخت بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان را بسیار هزینه بر خواند و افزود: متاسفانه بیشترین سوانح رانندگی منجر به فوت در این استان مربوط به محور بجنورد- جنگل گلستان است که با وجود وعده های مکرر مسئولان هنوز به اتمام نرسیده و در حال حاضر نیز تردد در آن به صورت دوطرفه صورت می گیرد.

وی مهم ترین سبب کندی طرح چهار خطه کردن محور بجنورد- جنگل گلستان را کمبود اعتبار اعلام کرد و اظهار داشت: در حالی که قرار بود عملیات اجرایی قطعه اول بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان که فاصله ۴۵ کیلومتری بجنورد تا کریک را شامل می شود، در خرداد ماه سال قبل به بهره برداری برسد، متاسفانه تاکنون و در حالی که تیر ماه سال جاری نیز به اتمام می رسد، هنوز به اتمام نرسیده است.

سرهنگ علی حسین زاده تکمیل و توسعه زیرساخت های جاده ای را پیش نیاز ارتقای فرهنگ رانندگی در جامعه ذکر کرد و افزود: تا زمانی که جاده های ما اصلاح نشوند، شمار تلفات رانندگی در کشور همچنان بالا خواهد بود و فرهنگ سازی نمی تواند به تنهایی گره گشا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه راه‌سازی باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان به مسافت ۱۴۵ کیلومتر در قالب پنج قطعه در دست اجرا بوده که هم اکنون اجرای قطعه بجنورد به آشخانه در اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار دارد.

بنا بر اعلام نهادهای مسئول در حال حاضر حدود نیمی از تصادفات منجر به فوت محورهای خراسان شمالی مربوط به محور بجنورد- جنگل گلستان است.

مردم و مسئولان استان از این جاده به خاطر بالا بودن ترافیک و کم عرض بودن آن به عنوان جاده مرگ یاد می‌کنند.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.