کمبود ویتامین D‌ و بروز دیابت نوع یک

۲۸ آبان ،

با بهینه‌سازی مصرف ویتامین D‌ از وقوع دیابت نوع یک پیشگیری کنید.

به گزارش تفسیری  گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل ازوب‌دا، نتایج یک تحقیق انتشار یافته در نشریه اروپایی انجمن دیابت، براساس تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا روی سطوح خونی ۲۰۰۰ نفر نشان داد که ویتامین D3‌ نقش پیشگیرانه‌ای در ابتلا به دیابت نوع یک دارد.

براساس این گزارش تفسیری محققان با بررسی نمونه‌های خونی اشخاص مورد مطالعه شامل مقایسه غلظت فرم غالب گردش سرم ویتامین D (25 – هیدروکسی ویتامین D) افزودند: میزان ۵۰ نانوگرم بر میلی لیتر از سطوح ۲۵- هیدروکسی ویتامین D  سطوح بهینه‌ای از سرم ویتامین D‌ بوده و می‌تواند از وقوع نیمی از موارد دیابت نوع یک جلوگیری کند و هیچ خطر شناخته شده‌ای در ارتباط با این دوز وجود ندارد.

نتایج دیگر این مطالعه ضمن بیان این که IU‌۴۰۰۰ ویتامین D3‌ در هر روز برای رسیدن به سطح مؤثر آن پیشنهاد می‌شود می‌افزاید اندازه‌گیری سطوح سرمی ۲۵ – هیدروکسی ویتامین D‌ پیش از مصرف ویتامین D3‌ نیز مورد لزوم است.

به گفته محققان در حال حاضر این اثرات سودمند فقط درخصوص ویتامین D3‌ بوده است و از مصرف خودسرانه اشکال مختلف ویتامین D‌ و مگادوزهای آن باید اجتناب شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.