کمترین وثایق بانکی از تعاونگران دریافت می شود

کمترین وثایق بانکی از تعاونگران دریافت می شود | چاپ |
یکشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۳:۵۱

بینا- مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به این که برای پرداخت تسهیلات کم ترین وثایق از تعاونگران دریافت می‌شود، گفت: تعاونی‌هایی که سرانه ایجاد اشتغال مد نظر بانک را رعایت کنند بدون نوبت و با سقف باز تسهیلات می‌گیرند.
به گزارش بینا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، ‘ماشاءلله عظیمی’ با اشاره به خدمات بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی ها اظهار داشت: در صورتی که طرحی تضمین اجرایی داشته باشد بانک به طور کامل از نظر تسهیلات طرح مورد نظر را حمایت خواهد کرد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد این که یکی از مشکلات تعاونگران موضوع وثیقه‌ها و ضمانت‌های بانکی است، گفت: به هر حال بانک تحت نظارت بانک مرکزی است و نمی‌تواند فراتر از قانون گام بردارد اما با این حال پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری بتواند شرایط را برای خود تسهیل کنند.
وی تاکید کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون تا ۷۰ درصد تسهیلات را ضمانت می‌کند که نقطه قوتی برای این بخش است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده‌های بانک تصریح کرد: نسبت پرداخت تسهیلات بیش از سپرده‌های بانک بوده و از سال ۸۴ تا سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده در صورتی که سپرده‌های نزد بانک یکهزار میلیارد تومان بوده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.