کمر مردم زیربارگرانی ها خم شده است


کمر مردم زیربارگرانی ها خم شده است

۰۹:۱۱ (یکشنبه ۱۱ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص گرانی ها و هشدار مراجع گفت: گرانی های اخیر دردآور است و ادامه آن یک بدبینی درمردم ایجاد می کند که از تحریم بدتر است

محمدرضا تابش با تاکید بر این که تبعیض و تفاوت بی اعتمادی به وجود می آورد افزود: زمانی که مردم احساس کنند در جامعه ای با منابع غنی که مردمش می توانند درعالی ترین سطح رفاه زندگی کنند تبعیض و تفاوت است بی اعتمادی به وجود می آید که این خطرناک است.

نماینده مردم اردکان درمجلس  شورای اسلامی  با بیان این که بخشی از گرانی ها ناشی از سوء تدبیر است گفت: سوء تدبیر در گرانی های اخیر مشهود است هر چند که بخشی از گرانی ها به نامناسب بودن ساختار اقتصادی کشور برمی گردد.

وی با بیان اینکه بخشی از گرانی ها ریشه در تحریمها دارداظهارداشت: بخشی از گرانی ها نیز ناشی ازعدم تقویت تولید وبها دادن به صادرات و واردات بدون توجه به تولید است.

تابش به دولت توصیه کرد با توجه به شرایط بد اقتصادی دراجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها اندیشه و صبر کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به انتقادات مردم نسبت به گرانی ها هنگام مراجعه به بازار برای خرید گفت: کنترل گرانی ها تکلیف شرعی است چرا که کمر مردم زیربارگرانی ها خم شده است و گرانی منجر به بازماندن برخی از تحصیل و بهره مندی ازخدمات بهداشت و درمان شده است.

گفتنی است این روزها بیان نارضایتی علما در کشور از گرانی درجامعه صورت جدی‌تری به خود گرفته است.در دیدار اخیر رییس مجلس با مراجع عظام  آیت الله مکارم شیرازی،‌ از نامه‌های مردم گفت که گرانی‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند و تاکید کرد که نمی‌شود شیرفروش و نانوا را مجبور کرد که ارزان بفروشند و مشکل باید از «ریشه» برطرف شود.

آیت‌الله جوادی آملی نیز ضمن تاکید بر لزوم تعامل سه قوه از گرانی‌ها و نارضایتی مردم گفت و ادامه داد که مجلس می‌تواند در این راستا گام‌هایی بردارد.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.