کمک ایران تحویل مسلمانان آواره میانمار در حیدرآباد هند شد

به گزارش خبرنگار ایرنا،هم اکنون ۲۵۰ مسلمان میانماری تحت نظر سازمان مردم نهاد ‘کوا’ وابسته به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در حیدر آباد ایالت ‘آندراپرادش’ هند اسکان یافته اند.

محمود صفری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمع پناهندگان میانمار که در بارگاه امام ‘علی شاه قادری ‘ حیدرآباد اجتماع کرده بودند یک فقره چک به مبلغ ۶۵ هزار روپیه به نماینده تشکل متولی پناهندگان تحویل داد.

صفری با محکوم کردم جنایات علیه مسلمانان میانمار خواستار توجه مجامع و سازمان ها بین المللی برای جلوگیری از جنایات بیشتر علیه بشریت در میانمار شد.

وی افزود: ما اکیدا از دولت میانمار می خواهیم که با ایجاد محیط امن و آرام در آن کشور ظلم و جنایت علیه مسلمانان که موجب کشتار و آوارگی هزاران نفر شده است را پایان دهد.

وی همچنین از دولت هند برای پناه دادن به مسلمانان میانمار و پذیرش پناهندگان قدردانی کرد.

با کمک ایران به پناهندگان آنان که پیش از این با محدودیت جیره غذایی خشک مواجه بودند از روزهای آینده غذای کامل به صورت جیره خشک دریافت خواهند کرد.

سخنگوی پناهندگان در حیدر آباد گفت: مسلمانان میانمار از حمایت های مادی و معنوی ایران قدردان هستند.

‘مستی فیض الرحمان’ در خصوص آوارگی و جنایت علیه مسلمانان میانمار گفت: بوداییان ضمن ایجاد مزاحمت برای کشاورزان مدعی بودند که محصولات زمین های کشاورزی متعلق به آنان است مگر اینکه دین خود را به بودایی تغییر دهند.

وی که تعداد زیادی از اعضای خانواده اش را از جمله پدر و مادرش را از دست داد ، افزود: پس از هشت روز آوارگی در کوهها ، بالاخره به کلکته رسیدیم و در حیدرآباد که جمعیت زیادی از مسلمانان زندگی می کنند پناه گرفتیم .

‘معزالدین قادری’ متولی بارگاه ‘امام علی شاه قادری’ در حیدر آباد که کمک کنسولگری ایران را دریافت کرد گفت: ایران اولین کشوری است که به پناهندگان میانمار در حیدر آباد کمک کرد.

وی افزود: حمایت های مادی و معنوی ایران از مسلمانان میانمار تجلی پیدا کرد و امروز با کمک به پناهندگان موجی از دلگرمی و خوشحالی در بین آنان ایجاد شده است .

خشونتهای میانمار به دنبال حمله به یک دستگاه اتوبوس حامل مسلمانان در ایالت راخین آغاز شد و ‍ پس از آن گروه‌های افراطی بودایی با حمایت و همراهی پلیس و ارتش دست به کشتار گسترده و آتش زدن دهکده ها و مساجد مسلمانان زدند.

در پی این خشونت ها تعداد زیادی از مسلمانان میانمار به قتل رسیده و هزاران نفر نیز آواره شده اند.

آساق ** ۵۸۹**۱۶۶۳**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۶۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.