کمیسیون اصل۹۰ وارد ماجرا می‌شود

جام جم آنلاین: «فاطمه رهبر» چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه سایت هایی که به دنبال ترویج امر ازدواج هستند اگر با برنامه ریزی و در راستای اصول نظام کار کنند، کار مفیدی انجام خواهند داد، گفت: اما شیوه موجود در سایت مورد اشاره به نوعی ترویج فساد محسوب می شود.

« یک سایت اینترنتی که ادعا دارد با دفتر رسمی ازدواج همکاری می کند، به معرفی خانم ها برای ازدواج یک ساعته به مبلغ ۶۰ تا صد هزار تومان می پردازد. در این سایت صفحه ای بعنوان پروفایل خانم ها در نظر گرفته شده که در این پروفایل مشخصات ۱۰ زن وجود دارد که برای هر زن یک کد (از عدد یک تا ۱۰) در نظر گرفته شده است.»

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد که سایت مورد اشاره جام جم آنلاین، واژه مقدس ازدواج را لجن مال کرده است.

رهبر افزود: عقد موقت یکساعته با دریافت پول به معنای ازدواج نیست و حتی مطالبی که از سوی مدیریت سایت در این سایت منتشر شده از آیات و روایات سوءاستفاده شده است.

وی با اشاره به برخی از مطالب سایت، اظهار داشت: در این سایت آمده که خداوند ازدواج را برای زن و مرد آفرید که در کنار هم به آرامش برسند اما شیوه ای که در این سایت برای امر ازدواج در نظر گرفته شده بیشتر به یک مرکز فساد شبیه است تا اینکه ازدواجی صورت بگیرد و زن و مرد با ازدواج یکساعته و دریافت پول به آرامش برسند.

چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه محرم شدن یکساعته با دریافت پول به هیچ وجه به معنای آرامش زن و مرد تحت عنوان ازدواج نیست، گفت: باید مشخص شود این سایت و سایت هایی نظیر آن با مجوز قانونی کدام ارگان فعالیت می کنند. آیا به صرف اینکه یک سایت به ثبت رسیده جواب قانع کننده ای برای فعالیت آن محسوب می شود؟

رهبر در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چه نظارتی از سوی دستگاه های ذیربط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه، بر این سایت ها صورت می گیرد؟ و باید مشخص شود که این گونه سایت ها زیر نظر کدام آیات عظام فعالیت می کنند.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به مطالب این سایت، اظهارداشت: برخی از موارد مطرح شده در این سایت از موضوع ازدواج کمال سوءاستفاده را کرده و اگر آیه ای و یا روایتی در دین مبین اسلام در زمینه موضوع ازدواج وجود دارد ممکن است به مقتضیات زمان، مکان و موقعیت جغرافیای سیاسی و اجتماعی یک کشوری باشد.

رهبر گفت: در حال حاضر ما نمی توانیم بگوییم که موضوع برده داری که در اسلام وجود داشت الان در سال آن را ترویج دهیم.

وی افزود: بنابر این هر موضوعی که در دین مبین اسلام است قطعا دارای حکمتی است و باید با توجه به زمان، مکان و موقعیت اجتماعی و سیاسی جامعه و زیر نظر مراجع و در راس آنها ولایت مطلقه فقیه انجام شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به پیام های منتشر شده در این سایت، گفت: در یکی از این پیام ها مشاهده می شود که فرد پیامگذار بعد از اعتراضاتی که به مدیر سایت می کند، عنوان کرد «اگر دین اسلام این است یک لحظه ماندن در این دین را برخود حرام می داند» بنابر این مشخص می شود که جای تاسف دارد با برداشت های برخی از افراد و با راه انداختن چنین سایت هایی با اعتقادات دینی مردم بازی می شود و آن شخصیتی که از دین نمایش می دهند این گونه مورد حمله قرار می گرد و باعث بی اعتقادی مردم می شود.

وی افزود: استفاده از کلمات دور از شان در این سایت باعث توهین به  شان زنان و خانم ها شده است بنابر این همه خانم ها باید در این زمینه ورود کرده و نسبت به زیر سوال بردن شان، عفاف و حیای آنها اعتراض کنند.

رهبر با بیان اینکه مردان جامعه ما مردان مومن و انقلابی هستند، گفت: همین جوانان و مردم ما هشت سال جنگ را اداره کردند و در تمام صحنه های انقلاب اسلامی حضوری فعال داشتند بنابر این ضرورت دارد که برای مقابله با این گونه اقدامات نیز وارد عمل شوند.

رهبر تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس باید در این موضوع ورود کرده و مساله را به طور دقیق رسیدگی کند.

یوسف اسدی- خبرنگار جام جم آنلاین


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.