کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین راه اندازی شد


کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین راه اندازی شد

۰۹:۵۴ (پنج شنبه ۲۵ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

با آغاز فعالیت کمیسیون کشاورزی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی قزوین، مجید کشاورز مقدم به عنوان رئیس این کمیسیون معرفی شد.

چهارشنبه شب در جلسه ای با حضور محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی، جمعی از فعالان عرصه کشاورزی و تولید کنندگان دام و طیور کمیسیون کشاورزی در اتاق بازرگانی قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.

مجید کشاورز مقدم در این جلسه گفت: در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی از آنجا که بخش مهمی از تولیدکنندگان استان در بخش کشاورزی فعالیت می کنند هماهنگی و ساماندهی امور آنها ضروری است.

وی افزود: با تصویب قانون بهبود کسب و کار فعالیت کشاورزی هم به عنوان اتاق بازرگانی اضافه شده که شناسایی توانمندی و مشکلات و نیز نخبگان بخش کشاورزی از این طریق می تواند به موفقیت برنامه ها کمک کند.

کشاورز مقدم تصریح کرد: استفاده از نخبگان بخش کشاورزی باید در اولویت برنامه های کمیسیون کشاورزی قرار گیرد تا نبود انسجام قوی در این بخش جبران شود.

مسئول جدید کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین یادآورشد: وجود تشکلی قوی و جامع در کشاورزی می تواند به حل سریعتر مشکلات این بخش مهم کمک کند.

بازاریابی محصولات کشاورزی نیاز ضروری تجارت

کشاورز مقدم یادآورشد: ضعف عمده در کشاورزی نداشتن بازاریابی قوی و علمی برای فروش محصولات باغی و زراعی است که امیدواریم با تشکیل کمیسیون جدید کشاورزی در اتاق بازرگانی بتوانیم ضمن انتقال مشکلات تولیدکنندگان مسیر حل آنها را تسریع کرده و به فروش محصول در بازارهای خارجی هم کمک کنیم.

وی افزود: راه اندازی اتاق فکر، اعزام هیئتهای تجاری تخصصی کشاورزی به سفرهای خارجی، دعوت از هیئتهای خارجی فعال در بخش کشاورزی از کشورهای هدف صادراتی، معرفی روش های نوین تولید محصول، بازاریابی و تشکیل کارگروههای تخصصی در بخشهای دام و طیور، خشکبار، محصولات باغی و زراعی از دیگر برنامه هایی است که با تشکیل کمیسیون کشاورزی اجرایی خواهد شد.

این فعال کشاورزی بیان کرد: در سال گذشته نیمی از کالاهای وارداتی کشور در بخش کشاورزی بوده که کمیسیون کشاورزی اتاق می تواند در این زمینه نیز راهبرد و پیشنهادهای لازم در حمایت از تولیدکننده داخلی را به مسئولان کشور منعکس کند.

کشاورز مقدم یادآورشد: کاهش اشتغال بخش کشاورزی از پنج میلیون به چهار میلیون نفر بیانگر استفاده از تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن است که این کار به افزایش محصول و ایجاد شغلهای جدید در بخشهای دیگر منجر شده است.

وی از رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی خواست با حمایت جدی و کارشناسی از فعالیت کمیسیون کشاورزی زمینه توسعه صادرات کشاورزی را فراهم کنند.

مجید کشاورز مقدم نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین، از زیتون کاران برتر و نمونه استان است که مدیریت عاملی یک شرکت تولید فرآورده های زیتون را در استان قزوین بر عهده دارد.

.

.

.

.

.

مهر


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.