کمی بیشتر برای بچه‌ها وقت بگذارید

جام جم آنلاین: یکی از مهم‌ترین و البته برای بعضی‌ها هم دشوارترین کارها سرگرم کردن کودکان و همراه شدن با آنهاست؛ تعجب نکنید این کار مهم است چون بارها متخصصان توصیه کرده‌اند زمان بیشتری را با فرزندانتان بگذرانید و سخت است چون بزرگ‌ترها خیلی خوب نمی‌توانند با کودکان همراه شوند، اما اگر شما هم می‌خواهید در این روزهای گرم و طولانی تابستان وقت بیشتری را کنار فرزندتان باشید و همراهش بمانید، بهتر است بدانید این کار خیلی هم سخت نیست و فقط کمی خلاقیت می‌خواهد.

یکی از ساده‌ترین کارها بازی کردن با بچه‌هاست؛ این کار ساده به نظر می‌رسد، اما آیا واقعاً می‌دانید چطور باید با بچه‌ها بازی کنید؟ روی زمین بنشینید و ماشین‌ها را در خیابان‌های خیالی حرکت دهید، با تکه‌های مقوا پارکینگ بسازید و خانه‌ها و قلعه‌هایی با طرح‌ها مختلف آماده کنید.

همچنین خوب است دقایقی در روز بنشینید و با هم کتاب بخوانید؛ می‌توانید ساعت‌های خاصی را برای این کار در نظر گرفته و هر روز بخشی از یک کتاب را با هم بخوانید.

وقتی حوصله کار کردن ندارید، می‌توانید از تکه‌های کاغذ و پارچه و…. برای خودتان صورتک درست کنید و با فرزندتان مشغول بازی شوید؛ این کار نه تنها به تقویت خلاقیت کودکان کمک می‌کند، بلکه شیوه خوبی برای سرگرم شدن آنها هم به حساب می‌آید.

یادتان باشد همه بچه‌ها عاشق کمک‌کردن هستند و دوست دارند در کارهای خانه و بخصوص آشپزخانه همراه والدین‌شان باشند بنابراین می‌توانید برایشان یک پیشبند کوچک تهیه کنید و اجازه دهید در کارهای مربوط به آشپزخانه همراهتان باشند.

در ضمن خوب است وقتی کودک از شما می‌خواهد همراهش شوید و با او بازی کنید، به جای این‌که به او بگویید «الان نه، وقت ندارم»، یک ساعت به او وقت بدهید؛ مطمئن باشید اگر قبض‌ها یک ساعت دیرتر پرداخت شود، اتفاقی نخواهد افتاد ولی فرزندتان این روز را همیشه به یاد خواهد داشت، روزی که شما به خاطر او کارتان را کنار گذاشتید.

مراقب باشید

هنگام بازی با کودک، حواستان باشد بازی باید متناسب با سن او انتخاب شود تا مشکلی برایش ایجاد نکند؛ در واقع بازی‌هایی که خیلی سخت است و کودک براحتی نمی‌تواند آنها را انجام دهد، نه‌تنها لذت‌بخش نیست بلکه حتی او را اذیت هم خواهد کرد.(جام جم – ضمیمه چاردیواری)

wikihow.com


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.