کمیته ملی گردشگری ورزشی تشکیل شد

‘لادن جعفری تهرانی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مسابقات المپیک لندن فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های سیاحتی ایران به گردشگران و ورزشکاران است.

وی با بیان اینکه کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران سفیران فرهنگی کشورمان در این رویداد ورزشی به شمار می‌روند، گفت: در این جهت اقلام تبلیغاتی از جاذبه‌های گردشگری ایران آماده شده است تا در صورت درخواست مسوولان ورزش کشور به کاروان اعزامی ایران تحویل داده شود.

جعفری تهرانی به تشکیل کمیته ملی گردشگری ورزشی اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جامعه تورگردانان، انجمن صنفی سفر و گردشگری، کانون هماهنگی دفاتر خدمات مسافرتی از جمله اعضای این کمیته هستند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و گردشگری، ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت مختصصان حوزه گردشگری ورزشی و حضور این دسته از گردشگران در مسابقات ورزشی در داخل و خارج از کشور را از جمله اهداف ایجاد کمیته راهبردی گردشگری ورزشی عنوان کرد.

وی به هدف گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در جذب ۵/۷ میلیون گردشگر در سال ۹۱ اشاره کرد و توضیح داد: بنا داریم بخشی از این گردشگران را از طریق گردشگری ورزشی جذب کنیم که حضور تماشاگران خارجی در مسابقات جهانی ورزشی که در ایران برگزار می‌شود، یکی از راهکارهای موجود است.

تهرانی ادامه داد: یکی از وظایف این کمیته، برنامه ریزی برای حضور گردشگران در بازی‌های بومی و مسابقات مختلفی است که در استان‌ها در سطح محلی، کشوری و یا حتی بین المللی برگزار می‌شود.

وی یادآورشد که در این جهت دفاتر خدمات مساقرتی و جامعه تورگردانان برای حضور گردشگران ورزشی در این بازی‌های ورزشی برنامه ریزی می‌کنند.

فراهنگ** ۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۹۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.