کمیته نظارت بر اجرای ساماندهی تابلوی مطب پزشکان تشکیل شد

با دستور رییس کل سازمان نظام پزشکی؛

به منظور تقویت تفاهم و همکاری این سازمان با مسئولان شهری در طرح ساماندهی تابلوی مطب پزشکان، کمیته بررسی و نظارت بر ساماندهی تابلوی مطب پزشکان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، سید شهاب الدین صدر با اشاره به بند ج ماده ۳ قانون سازمان نظام پزشکی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت تدوین آیین‌نامه تابلو مطب پزشکان و دفاتر کار حرف وابسته پزشکی گفت: این آیین نامه توسط سازمان نظام پزشکی کشور تدوین شده و در حال اجراست.

وی افزود: کمیته‌ای به منظور بررسی اجرای این آیین نامه تشکیل شده تا با استاندارد سازی تابلوی مطب کلیه اعضای جامعه پزشکی، از سردرگمی بیماران و بی نظمی بصری در محیط شهری جلوگیری شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که به‌زودی این کمیته با بررسی و نظارت بر تابلوی پزشکان تهرانی در خیابان ولیعصر (عج) حد فاصل میدان راه آهن تا میدان تجریش فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و به اعضای جامعه پزشکی که دارای تابلوی مطب استاندارد نیستند تذکر و اخطار خواهد داد. همچنین به افرادی که با وجود دریافت اخطار نسبت به اصلاح تابلوی مطب اقدام نکنند، برخورد قانونی صورت می‎گیرد.

صدر در ادامه گفت: شکل، اندازه، محتوا و رنگ جزو موارد استاندارد در تابلوها به شمار می‌آید و پزشکان بخش خصوصی ملزم به درج آرم سازمان بر روی تابلو هستند، بدین ترتیب شناسایی مطب‌ها براساس نوع تخصص به سادگی امکان‌پذیر می‌شود.

در حال حاضر ۳۵‌هزار مطب و دفتر کار پزشکی در تهران و ۵۰‌هزار در سراسر کشور دایر است از این‌رو برای استاندارسازی تابلوی مطب پزشکان و دفاتر کار اعضای جامعه پزشکی زمان کافی باید در نظر گرفته شود.

ساماندهی تابلوی مطب پزشکان، موضوعی است که از سوی سازمان نظام پزشکی و شهرداری پیگیری می‌شود و طرفین همواره سعی کرده‌اند با رعایت قانون و حفظ شان جامعه پزشکی در این خصوص اقدام کنند. پس از تدوین و ارایه استانداردهای تابلوی مطب پزشکان از سوی سازمان نظام پزشکی، خواسته‌های این سازمان و اعضای جامعه پزشکی در خصوص نحوه اجرای این طرح و لزوم حفظ شان و جایگاه پزشکان، با ارسال نامه‌ای به مهندس مهدی چمران، رییس شورای عالی استان‌ها و برگزاری جلسه هیات مدیره نظام پزشکی تهران و نیز هماهنگی با مسئولان شهرداری اعلام شد. سپس مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هم طی نامه‌ای به تمامی شهرداران مناطق بیست و دوگانه تهران، با اشاره به اعتراض و شکایات سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی به این اقدام، از شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران خواسته است که دستور دهند تا ضمن رعایت کامل قانون و همچنین توجه به شأن و جایگاه پزشکان محترم و حرف وابسته، چنانچه تابلوهای این افراد در تعارض با طرح‌های زیبا‌سازی و بهسازی معابر باشد، قبل از هر اقدامی نسبت به ارسال و ابلاغ نامه کتبی و اخذ رسید و همچنین ارایه راهنمایی‌های لازم در خصوص نحوه نصب تابلوی مطب‌ها اقدام لازم به عمل آید و در صورت عدم همکاری در مهلت مقرر، مراتب را جهت بررسی به سازمان نظام پزشکی اعلام کنند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.