کمیسیون عمران مجلس از صنعت ساختمان حمایت نکرده است

۱۳خردادماه،

http://www.bananews.ir/‘سیدمهدی هاشمی’ افزود: در سال اول فعالیت کمیسیون عمران در دوره نهم مجلس دستاوردهای خوبی حاصل شد اما این کمیسیون می‌توانست با انجام کارهای بیشتر، دستاوردها و نتایج بهتری را کسب کند.
به گزارش وی با بیان اینکه در سطح کشور فعالیت‌های عمرانی بسیاری انجام می‌شود، تصریح کرد: از همین رو بخش عمرانی کشور نیاز به حمایت و پشتیبانی‌های قوی به خصوص در بخش تقنینی دارد و باید کمیسیون عمران مجلس و به ویژه رییس و هیئت رییسه آن ساز و کارهای مناسب‌تری را برای هزینه‌کرد بودجه عمرانی در نظر بگیرند.
هاشمی در ادامه افزود: یکی از وظایف اصلی کمیسیون عمران این است که بر اجرای قوانین وضع شده مرتبط با این بخش نظارت دقیق داشته باشد که امیدواریم پس از برگزاری انتخابات هیئت رییسه این کمیسیون، موضوع مذکور به شکل جدی‌تری دنبال شود.
رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه باید اشخاص دارای بیشترین تخصص و تجربه به عنوان رییس و هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس انتخاب شوند، گفت: به طور قطع یک فرد به تنهایی نمی‌تواند از تمام تخصص‌ها و تجربیات لازم برخوردار باشد و به همین سبب رییس کمیسیون عمران مجلس باید از تخصص، تجربه و توانمندی تمام اعضای کمیسیون و سایر مشاوران و متخصصان بهره بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بخشی از قوانین مصوب و سیاست های ابلاغ شده در بخش عمران هنوز اجرایی نشده است، افزود: اجرای این قوانین و سیاست‌ها از موضوعاتی است که باید به شکل جدی و با همت رییس کمیسیون در دستور کار آن قرار بگیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی،  وی تاکید کرد: رییس کمیسیون عمران مجلس باید به گونه‌ای عمل کند که با استفاده از تمام توانمند‌های سه قوه، فعالیت‌های عمرانی سرعت بیشتری بیابد و در عین حال کیفیت این فعالیت‌ها نیز ارتقا پیدا کند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تغییراتی در ترکیب هیئت رییسه کمیسیون عمران به وجود خواهد آمد، گفت: این تغییرات باید به گونه‌ای باشد که هم از تجربیات هیئت رییسه قبلی استفاده و هم از پتانسیل و قابلیت سایر اعضا بهره گرفته شود.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.