کم‌خونی در رفتار اشخاص تأثیرگذار است

۲۷م دیماه ،

کم‌خونی به حالتی اطلاق می‌شود که در آن تعداد سلول‌های قرمز یا میزان هموگلوبین خون شخص کاهش یابد و کم‌خونی در رفتار اشخاص تأثیرگذار است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، دکتر سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه با بیان این مطلب اظهار داشت: اشخاصی که زود عصبی و خسته می‌شوند، در مقابل تغییر فصل و آغاز بیماری‌ها از خود مقاومتی ندارند، در سربالایی و بالارفتن از پله‌ها تپش قلب زیاد دارند و نفس کم می‌آورند، یا کسانی که خواب‌های پریشان می‌بینند و وحشت‌زده بیدار می‌شوند، دارای درجات مختلفی از کم‌خونی می باشند.

وی افزود: از علائم ظاهری فقر آهن می‌توان به رنگ پریدگی، کم‌رنگی یا بی‌رنگی خطوط کف دست یا سفیدی داخل پلک و لب اشاره کرد که با آزمایش مشخص می‌شود.

رئیس انجمن غذا و تغذیه تصریح کرد: کم‌خونی و فقر آهن از بیماری‌های شایعی است که بخصوص در کشور ما به وفور ملاحظه می‌شود و گروه‌های سنی مختلف را درگیر می‌کند. علل مختلفی برای کم‌خونی و فقر آهن ذکر شده که مهم‌ترین آن به تغذیه غیرصحیح بازمی‌گردد.

دکتر مظهری ابراز داشت: زود پریشانی و عصبیت‌های ناخواسته و بی‌میلی به غذا به سبب نوع غذا و عادات بدغذایی در کشور، سبب گستردگی سوء تغذیه و به‌دنبال آن کم‌خونی می‌شود و باید برای رفع کم‌خونی ابتدا عوامل آن را بشناسید و سپس نیازهایتان را با تغذیه صحیح تامین کنید. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.