کم‌مصرف‌ترین اسپورت های دنیا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

ممتازنیوز: سوخت و قیمت آن همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه کشورهای جهان مطرح بوده است.

به گزارش ممتازنیوز، افزایش قیمت سوخت بارها اعتراض‌ مردم کشورهای مختلف را به همراه داشته است. مسئله سوخت برای کسانی که عادت دارند تنها از اتومبیل شخصی استفاده کنند به مراتب پر اهمیت‌تر از دیگرانی است که همیشه یا گاهی از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده می‌کنند.
دوهفته‌نامه «فوربس» در تازه‌ترین مطلبی که روی وب سایت خود منتشر کرده است به معرفی خودروهایی پرداخته است که اگرچه از سرعت و عملکرد مناسبی برخوردار هستند اما به عنوان خودروهای کم‌مصرف برندهای مشهور شناخته می‌شوند.
نکته قابل‌توجه درمورد این فهرست این است که «پورشه» با سه خودرو رده‌های اول تا سوم این لیست را به نام خود ثبت کرده است.

Porsche 911 Carrera 

آخرین نسخه «پورشه ۹۱۱» ادامه‌دهنده سنت همیشگی پورشه در ترکیب بالاترین عملکرد و مصرف سوخت مناسب است. روی این ماشین، یک موتور ۳٫۴ لیتری شش سیلندر تعبیه شده که ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو در مدت زمان ۴٫۴ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما Carrera S از این خودرو نیز سریع‌تر است: روی آن موتوری ۳٫۸ لیتری تعبیه شده که در مدت ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

Porsche Boxster 

دومین خودروی این فهرست نیز یک پورشه است. روی این خودروی سریع و ظریف، یک موتور ۲٫۹ لیتری شش سیلندر تعبیه شده که ۲۲۵ اسب بخار قدرت دارد. Porsche Boxster، در مدت زمان ۵٫۴ ثانیه از سرعت صفر کیلومتر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما Boxster S می‌تواند در مدت ۴٫۷ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ثانیه برسد. موتوری که روی آن نصب شده ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد و شش سیلندر است. 

Porsche Cayman 

پورشه با اتومبیل‌های با کیفیتی که تولید می‌کند سه رده نخست این فهرست را به قبضه خود در آورده است. این خودروی دو صندلی به عنوان معادل ارزان‌تر «پورشه ۹۱۱» گران‌قیمت شناخته می‌شود. موتوری که روی این خودرو نصب شده است ۲٫۹ لیتری است و در عرض ۵٫۴ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما موتور 

Cayman S، ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت دارد و تنها در ۴٫۸ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

Lotus Evora 

روی این خودرو موتوری ۳٫۵ لیتری تعبیه شده است که ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و در مدت زمان پنج ثانیه از صفر کیلومتر به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طراحان این خودرو می‌کوشند در نسخه جدید این خودرو مدت زمان رسیدن به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت را به ۴٫۵ ثانیه کاهش دهند. آنها در عین حال توان خود را به‌کار گرفته‌اند که میزان مصرف سوخت Lotus Evora را باز هم کاهش دهند. 

Hyundai Genesis Coupe 

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، این خودرو که در سال‌جاری میلادی با به‌روز رسانی زودهنگام روبه‌رو شد، یکی از بهترین خودروهای «هیوندای» از نظر سرعت و کمی مصرف سوخت است. علاوه بر این، «هیوندای جنسیس کوپه» فروش خوب و قابل‌قبولی داشته است. روی این خودرو یک موتور ۳٫۸ لیتری نصب شده است که بالغ بر ۳۴۸ اسب‌بخار قدرت دارد. علاوه بر این «هیوندای جنسیس کوپه» در مدت زمان ۵٫۲ ثانیه از صفر کیلومتر به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

Nissan ۳۷۰Z 

این خودروی کمپانی «نیسان» به دوصورت کوپه دوصندلی و قابل‌تبدیل در بازار خودرو به فروش می‌رسد. «Z» نیسان نیز مانند دیگر خودروهای تولیدی این کمپانی، از عملکردی چشمگیر، ظاهری جذاب و قیمتی مناسب بهره می‌برد. روی این خودرو موتوری با ۳۳۲ اسب‌بخار قدرت نصب شده است. وجود چنین موتوری باعث می‌شود که «Z» نیسان در مدت زمان ۵٫۲ ثانیه از صفر کیلومتر به سرعت ۶۰‌کیلومتر بر ساعت برسد. 

Audi TT 

این خودروی کوپه چهار در، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین اتومبیل‌های تولیدی کمپانی «آئودی» است. موتوری که روی «آئودی تی‌تی» نصب شده، چهار سیلندر دولیتری است که ۲۱۱ اسب بخار قدرت دارد.این مشخصات باعث شده است که این خودرو در مدت زمان ۵٫۳ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. یکی از ویژگی‌های این خودرو، طراحی چشم‌نواز بدنه با انحنای خاص و دیدنی است. 

Mercedes-Benz SLK350 

این خودرو به سقف تاشو مجهز شده و نمونه تمام عیار تعادل میان سرعت و کارایی است. موتوری که روی آن تعبیه شده است ۳٫۵ لیتری است که قدرتی بالغ بر ۳۰۲ اسب بخار برای SLK350 به ارمغان می‌آورد. این توان باعث شده است که این خودرو در مدت زمان ۵٫۵ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. علاوه بر این ویژگی‌ها، SLK350 مرسدس بنز به عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای این کمپانی نیز شناخته می‌شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.