کم خوابی میزان بینایی افراد در طول روز را کاهش می دهد

خبرگزاری آریا- کم خوابی منجر به کاهش میزان ادراکات در انجام وظایف روزانه به ویژه وظایف مرتبط با شناسایی و کنترل تصاویر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نسخه آنلاین مجله بینایی، محققان دانشگاه بریگهام و بیمارستان زنان با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از میزان خواب تعدادی از افراد در طول یک ماه دریافتند که بیدار ماندن بی‌وقفه در یک بازه زمانی طولانی تأثیرات مضری بر کیفیت انجام امور بصری افراد دارد.
براساس این گزارش پژوهشگران مشاهده کردند: کم‌خوابی بر تمام شغل‌ها خصوصاً شغل‌هایی مانند نظارت بر عملیات یک کارخانه و یا کنترل هوایی ترافیک که نیازمند پشتیبانی حافظه و بازیابی اطلاعات بصری هستند، تأثیر می‌گذارد.
نتایج حاصل از این گزارش با استفاده محققان از آزمون‌های کامپیوتری خاص بر پایه جستجوی تصاویر می‌افزاید: خوابیدن افراد زیر ۸ ساعت در طول شبانه‌روز و در حدود ۶-۵ ساعت منجر به کندتر شدن آنها در پیدا کردن اطلاعات و نحوه شناسایی تصاویر در مقایسه با افراد دیگر می‌شود. از طرفی نتایج دیگر این مطالعه می‌افزاید: سرعت انجام وظایف و کارکردن در طول زمان بیولوژیکی شب (۱۲ شب تا ۶ صبح) نیز بسیار آهسته‌تر از انجام همان فعالیت‌ها در طول روز است


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.