کنترل الکترونیکی مرزها اولویت برنامه مرزبانی کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در ارومیه افزود: در حال حاضر مرزهای کشور دارای امکانات راداری و اپتیکی قابل توجهی هستند که البته ما به دنبال بهبود این شرایط در مرزها هستیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۱ اعتبار مناسبی برای این امر در نظر گرفته شده که امیدواریم در دو ماه آینده به واحدهای مرزبانی کشور تحویل شود.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده در نظر داریم امسال به اندازه سه سال گذشته امکانات فنی وارد مرزبانی کشور کنیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به فعالیت مناسب مرزبانی کشور در خصوص مقابله جدی با ورود افراد خارجی غیرمجاز گفت: در سال ۹۰ ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور ۲۵ درصد کاهش یافت و امیدواریم این تعداد در سال جاری نیز به شدت کاهش یابد.

سردار ذوالفقاری افزود: اهتمام ویژه داریم تا از ورود افراد غیرمجاز به ویژه از مرزهای شرقی کشور جلوگیری کنیم که در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری بیشتر نهادهای مختلف به ویژه قوه قضائیه برای صدور آرای محکم تر و بازدارنده تر هستیم.

وی در خصوص مرزهای آذربایجان غربی نیز گفت: امسال مرزهای این استان تحت توجه ویژه مرزبانی کشور است و برنامه های خاصی داریم که در آینده اعلام می کنیم.

وی از جهش قابل توجه اشرافیت مرزی در سالهای اخیر خبر داد و افزود: در پایان سال گذشته میزان اشرافیت مرزی در کشور به ۶۰ درصد رسید و امیدواریم این رقم در پایان برنامه پنجم به ۸۰ درصد برسد که این میزان موفقیتی فوق العاده برای استان به شمار می رود.

۸۱۳۶/۵۸۱/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۰۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.