کنترل حجم کالاهای مصرفی از ابتدای تیرماه


کنترل حجم کالاهای مصرفی از ابتدای تیرماه

۱۳:۱۷ (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

سرپرست واحد اندازه شناسی ملی ایران سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: اندازه‌شناسی ملی تمامی محصول‌های غذایی حجیم از ابتدای تیرماه سال جاری کنترل خواهد شد.

عادل بنایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: ۲۲ هزار و ۳۸۴ مورد مرکز طلا فروشی در کشور وجود دارد که سال گذشته ۹ هزار و ۴۲۲ مورد آن مورد کنترل ارزیابی قرار گرفت که تعدادی تخلفات نیز در این کنترل‌ها گزارش شد.

سرپرست واحد اندازه‌شناسی ملی ایران افزود: در سال جاری، ۱۱ هزار و ۱۹۲ واحد مرکز فروش طلا و جواهر مورد کنترل قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص نازلهای فروش گاز مایع و بنزین نیز گفت: در مورد نازل‌های فروش گاز مایع نظارت های لازم در حال انجام است، این در حالی است که ۲۴ هزار و ۸۰۱ نازل بنزین و ۸ هزار و ۵۰۹ نازل گازوییل در کشور وجود دارد که کالیبره شده اند.

بنایی گفت: بر اساس یکی از طرحهای در دستور کار مرکز اندازه شناسی ملی تمامی محصول های غذایی که دارای حجم هستند از ابتدای تیرماه سال جاری کنترل خواهد شد. در عین حال که پیش‌نویس سند راهبردی علم اندازه‌شناسی در کشور تهیه شده و مقرر است این سند ۱۰ ساله اندازه شناسی در تمامی حوزه ها را به پیش برد.

وی با بیان این که متاسفانه در حوزه آزمایشگاهی وضعیت مناسبی وجود ندارد، اظهار کرد: ساختار مرکز ملی اندازه شناسی توسط ریاست جمهوری تهیه شده است و تا یک ماه آینده این مرکز تاسیس خواهد شد.

.

.

.

.

.

.

.

..

مهر


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.