کنسرت گروه همایون در تالار وحدت

کنسرت گروه سنتی همایون ۶و ۷ مهر با آهنگسازی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی برگزار می‌شود.

حسین پرنیا آهنگساز برجسته‌ی کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: کنسرت گروه سنتی “همایون” با آهنگسازی خودم و خوانندگی فاضل جمشیدی ۶و ۷ مهر در تالار وحدت برگزار می‌شود.
وی گفت: این کنسرت در دو بخش “شور” و “ابوعطا” به اجرا در خواهد آمد.
پرنیا خاطرنشان کرد: در این کنسرت از اشعار،‌ شاعرانی مثل اخوان ثالث، احمد شاملو و سهیل محمودی، هوشنگ ابتهاج و چند تن از شاعران معاصر دیگر استفاده شده است.
وی در ادامه گفت: نوازندگان این کنسرت، سعید بهرامی نوازنده “دف”، کاکاوند نوازنده “تار”، فرهاد عندلیبی نوازنده “دف”، همایون پشت‌دار نوازنده “کمانچه”، حمید رضا زبردست نوزانده “نی” هستند و خودم هم نوازنده “سنتور” هستم.
پرنیا خاطرنشان کرد: این کنسرت نگاهی به ادبیات معاصر دارد که رویکرد معنایی و مفهومی در آن جایگاهی ویژه ای پیدا کرده است و همچنین این کنسرت از لحاظ مختلف در راستای کارهای قبلی من است.
گفتنی است، ۲ آلبوم با نام‌های “موج سراب” با خوانندگی علی خزایی،‌”سوگ سپید” به مناسبت بزرگداشت فرامرز پایور و به صورت دو نوازی سنتور و تنبک و “بانوی خیال” آلبومی برای خطه‌ی آذربایجان ایران است و به یاد اقبال آذر ایجاد شده که از ساز بسیار زیبای سنتور در آن استفاده شده است و روانه بازار خواهد شد و در هر ۳ آلبوم‌ها حسین پرنای آهنگسازی می‌کند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.