کنفرانس میراث امام خمینی (ره) در پاریس برگزار شد

به گزارش ایرنا، نویسنده و محقق فرانسوی در این کنفرانس که سه شنبه شب به همت رایزنی جمهوری اسلامی برگزارشد، به تبیین دیدگاه ها و بینش جهانی امام راحل پرداخت و گفت: با وجود ناشناخته ماندن بسیاری از آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی، می توان گفت که ایشان براساس بینش و آموزه های سرشار دینی و الهی ‘قطب’ زمان بودند.

‘احمد ولنزبورگ’ گفت: امام (ره) نه تنها یک فیلسوف و عارف بزرگ بلکه بزرگترین فیلسوف و به قولی، ‘خاتم فلاسفه’ بودند.

نویسنده فرانسوی اظهار داشت: دیدگاه و جهان بینی امام (ره) چنان وسعتی دارد که ایشان را فراتر از یک جغرافیا و تاریخ خاص قرار می دهد و سبب شده بینش و دیدگاه وسیع آن حضرت از مرزها فراتر رفته و جهانی شود.

ولنزبورگ که درحال نوشتن اثری در رابطه با امام راحل می باشد، از مبارزه با نفس به عنوان یکی از ویژگی های برجسته ایشان یاد کرد و افزود: مبارزه با نفس یعنی جهاد اکبر که بزرگترین نبرد امام (ره) در طول حیات پرثمرشان برای تقرب به خدا بود.

نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان اروپا و امریکا نیز در این کنفرانس گفت: امام خمینی بنیانگذار انقلاب کبیر اسلامی توانست هویت دینی از دست رفته را به انسان قرن بیستم هدیه کند.

حجت الاسلام ‘جواد اژه ای’ افزود: به همین دلیل افکار امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی، سبب بروز یک تحول بنیادین بویژه در جهان اسلام شد.

در این کنفرانس یک روزه علاوه بر تعدادی سخنرانی شماری از شرکت کنندگان نیز به شرح خاطرات خود از امام راحل پرداختند.

این کنفرانس با حضور شماری زیادی از ایرانیان مقیم، دانشجویان، اساتید و فرهیختگان علمی و فرهنگی برگزار شد.

اروپام **۱۴۹۵**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۹۴۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.