کودکان بی سرپرست مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند

‘ سعید ستاری’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از جمله اقدامات کمیته امداد امام (ره) برای این کودکان، جذب حامی است که مقدمات آن فراهم شده است.

این مقام مسوول در کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین از ارسال ۱۵ دستگاه کامیونت حامل اقلام غذایی به منظور کمک به آسیب دیدگان و بازماندگان زمین لرزه مناطقی از استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این اقلام شامل برنج، حبوبات وبرخی از اقلام ضروری مورد نیاز زلزله زدگان بود که روز وقوع حادثه ارسال شد.

ستاری با بیان اینکه شماره حساب ۶۶۶۶ بانک ملی شعبه کمیته امداد برای دریافت کمک های نقدی خیرین به زلزله زدگان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است افزود: البته در استان های همجوار آذربایجان شرقی مانند اردبیل و آذربایجان غربی، بیشتر بر روی جمع آوری کمک های غیر نقدی تمرکز شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین از مساعدت این نهاد برای اعطای وام های ساخت مسکن روستایی به آسیب دیدگان زمین لرزه آذربایجان شرقی بویژه مددجویان کمیته امداد خبر داد.

روز شنبه هفته جاری، زمین لرزه به بزرگی ۲/۶ و شش ریشتر شهرستان های اهر، ورزقان و هریس واقع در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر این زمین لرزه بیش از ۲۰۰ روستای این استان آسیب دیده و تا کنون حدود ۳۰۰ نفر جان خود را از داده و بیش از دو هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شده اند.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۸۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.