کودکان هم مثل بزرگسالان افسرده می‌شوند

۵ م دیماه ،
ممتاز نیوز : دکتر فریبا عرب گل با بیان این مطلب اظهار داشت: در بسیاری از اوقات، تصور ما از دوران کودکی، دورانی شاد و بی‌دغدغه است و فکر می‌کنیم با بزرگ‌شدن دچار ناراحتی و مشکل می‌شویم در حالی که بچه‌ها هم دچار افسردگی می‌شوند و چون قدرت کلامی محدودی دارند، ممکن است برای ما قابل تشخیص نباشد، اما رفتارشان این افسردگی را نشان می‌دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: افسردگی در کودک و بزرگسال معنای مشابهی ندارد و نشانه‌های هر کدام متفاوت است. به طور کلی، افسردگی عبارت است از احساس درماندگی و به بن‌بست رسیدن و گاهی این اختلال، علائم جسمانی و گاهی هم علائم روانی دارد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد نیز علائم جسمانی و روانی همزمان دیده می‌شود حساسیت کودک و گوشه‌گیری او می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد.

دکتر عرب گل خاطرنشان کرد: شیوع افسردگی زیر سن دبستان تنها یک‌درصد و از شش سالگی به بالا به ۵ درصد برآورده شده است همچنین افسردگی در کودکان نباید نادیده گرفته شود و زمانی که کودک زود عصبانی می‌شود و بلافاصله معذرت‌خواهی می‌کند، یا ظاهر غمگینی دارد، خواب و خوراکش به هم می‌ریزد و افت تحصیلی پیدا می‌کند، می‌تواند نشانه‌های افسردگی او باشد. در صورت تشخیص، باید این مشکل با مراجعه به یک کارشناس یا دکتر متخصص زودتر حل شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.