کودکان چاق حس چشایی ضعیف‌تری دارند.

جوانه‌های چشایی کودکان چاق نسبت به کودکان با وزن طبیعی دارای حساسیت کمتری است.

به گزارش وب‌دا، به نقل از تحقیقات آنلاین از آرشیو بیماری‌های دوران کودکی، محققان با بررسی حس چشایی ۹۴ کودک با وزن طبیعی و ۹۹ کودک چاق در سنین ۱۸- ۶ سال با استفاده از ۲۲ نوار طعم‌دار شامل پنج طعم شیرین، شور، تلخ، ترش و طعم لذیذ و خوشمزه در ۴ سطح مختلف از شدت و نیز دو نوار بدون طعم دریافتند که کودکان با وزن طبیعی بهتر از کودکان چاق می‌توانند تفاوت بین طعم‌ها را تشخیص دهند.
نتایج حاصل از این گزارش ضمن ندادن آدامس و هر خوراکی دیگر به جز آب در حداقل یک ساعت قبل از انجام آزمایش حاکی از آن است که کودکان با وزن طبیعی خصوصاً دختران و کودکان بزرگتر قادر به تشخیص بهتری از طعم‌ها بودند اما این روند در میان کودکان چاق به ویژه در درک طعم‌های شور، تلخ و مطلوب و لذیذ دیده نمی‌شد.
نتایج دیگر این مطالعه افزود در حالی که کودکان چاق و کودکان دارای وزن طبیعی هردو تمام سطوح متفاوت طعم‌های شیرین را درست تشخیص می‌دادند، کودکان چاق در شناسایی شدت سطوح ۴ طعم دیگر نسبت به کودکان با وزن متعادل در رتبه خیلی پایین‌تری قرار گرفتند.
به گفته محققان این توانایی مبهم در تشخیص طعم‌ها در کودکان چاق بی‌درنگ آنها را به خوردن هرچه بیشتر مواد غذایی وادار می‌کند.


اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.