کودکان چاق نسبت به تبلیغات مواد غذایی آسیب‌پذیرترند

۱۲م آذر ،
ممتاز نیوز :تیمی از محققان با نشان دادن ۶۰ آرم مواد غذایی و ۶۰ آرم متفرقه به تعدادی از کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله چاق و همچنین کودکان با وزن متعادل و بررسی اسکن مغز آنها با بهره‌گیری از تصویربرداری عملکردی رزونانس مغناطیسی (FMRI)‌ دریافتند کودکان چاق در بعضی از مناطق مغز خود عکس‌العمل بیشتری نسبت به بقیه کودکان نشان می‌دهند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ نتایج حاصل از این گزارش حاکی است به طور کلی در این شرایط خاص اشخاص با وزن طبیعی بیشتر می‌توانند فعالیت‌ها و واکنش‌های مغزی مرتبط با این موقعیت‌ها را در خود کنترل کنند.

نتایج دیگر این مطالعه می‌افزاید نرخ چاقی در دوران کودکی نسبت به ۳۰ سال قبل ۳ برابر شده است که در این میان بازاریابی مواد غذایی به عنوان عاملی بسیار مهم در این روند افزایش دخیل است و طبق آمارهای به دست آمده ۹۸ درصد از محصولات غذایی تبلیغ شده برای کودکان در تلویزیون داروی مقادیر بسیاری چربی، شکر و یا نمک است.

به گفته محققان با توجه به این که کودکان چاق نسبت به کودکان طبیعی وزن بیشتر در معرض خطر عوارض ناشی از آگهی‌های محصولات غذایی پرکالری و مضر قرار می‌گیرند، یکی از عواملی که می‌تواند در ایجاد تصمیم‌گیری‌های مرتبط با سلامتی در آنها مؤثر واقع شود. تقویت توانایی آنها در بهبود بخشیدن به شرایط کنترلی و آموزش‌هایی در این زمینه است که امید است این مداخلات سلامت رفتاری بتواند سبب موفقیت بیشتری در کاهش وزن و ایجاد منافعی برای چاقی در آنها باشد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.